O, 29.11.2022.

EP atbalsta aizliegumu pārdot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem

LETA
EP atbalsta aizliegumu pārdot jaunas automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Toa55/Shutterstock

Eiropas Parlaments (EP) trešdien apstiprinājis likumprojektu, kas no 2035.gada aizliegtu pārdot jaunus transporta līdzekļus, kas emitē oglekļa dioksīdu.

Ja likumprojekts stāsies spēkā, tas, visticamāk, nozīmēs, ka Eiropas Savienībā (ES) tiks pārtraukts izmantot transporta līdzekļus ar iekšdedzes dzinējiem.

EP tagad sāks sarunas ar ES dalībvalstīm, tiklīdz tās būs vienojušās par kopīgu nostāju, kas nozīmē, ka likumprojekta teksts vēl var tikt mainīts.

Likumprojekts ir daļa no ES klimata pārmaiņu paketes "Fit for 55", kuras mērķis ir samazināt siltumnīcefekta gāzu emisiju par 55% līdz 2030.gadam, salīdzinot ar 1990.gada līmeņiem, un panākt klimata neitralitāti līdz 2050.gadam.

EP atbalstījis stingrākus CO2 emisiju standartus jaunām automašīnām līdz 2035.gadam

EP atbalstīja stingrākus oglekļa dioksīda (CO2) emisiju standartus jauniem vieglajiem pasažieru un kravas automobiļiem, pieņemot nostāju par daļu no tiesību aktiem Eiropas Savienības klimata pārmaiņu paketē "Fit for 55" jeb "Gatavi mērķrādītājam 55%", informēja EP preses sekretārs Latvijā Jānis Krastiņš.

EP deputāti atbalstīja Komisijas priekšlikumu līdz 2035.gadam panākt bezemisiju mobilitāti uz ES autoceļiem, samazinot visa ES autoparka jaunu vieglo pasažieru un kravas automobiļu radītās emisijas par 100% salīdzinājumā ar 2021.gadu.

Savukārt starpposma emisiju samazināšanas mērķi 2030.gadam būtu 55% vieglajiem automobiļiem un 50% mikroautobusiem.

Eiropas Parlamenta deputāti ir gatavi sākt sarunas ar ES dalībvalstīm par galīgo tiesību aktu redakciju.

Jau ziņots, ka 2021.gada jūlijā tika pieņemta tiesību aktu pakete "Gatavi mērķrādītājam 55%", kuras mērķis ir līdz 2030.gadam samazināt siltumnīcefekta gāzu neto emisijas ES vismaz par 55% salīdzinājumā ar 1990.gadu. Ar tās palīdzību iecerēts līdz 2050.gadam panākt klimatneitralitāti.

Tēmas
Redaktors iesaka
Lasītākais šobrīd
Nepalaid garām
Uz augšu