S, 28.01.2023.

Kariņš: Atbalstām Krievijas trimdas žurnālistus, bet Latvijā strādājošajiem ir jāievēro mūsu valsts likumi

LETA
Kariņš: Atbalstām Krievijas trimdas žurnālistus, bet Latvijā strādājošajiem ir jāievēro mūsu valsts likumi
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Ministru prezidents Krišjānis Kariņš piedalās preses brīfingā pēc Ministru kabineta ārkārtas sēdes, kurā vērtēja drošības situāciju reģionā pēc izskanējušajām ziņām, ka Polijā, Ukrainas pierobežā, nokritušas divas Krievijā ražotas raķetes.
Ministru prezidents Krišjānis Kariņš piedalās preses brīfingā pēc Ministru kabineta ārkārtas sēdes, kurā vērtēja drošības situāciju reģionā pēc izskanējušajām ziņām, ka Polijā, Ukrainas pierobežā, nokritušas divas Krievijā ražotas raķetes. Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvija atbalsta Krievijas valdošajai varai nelojālus trimdas žurnālistus, bet, strādājot Latvijā, ikvienam ir jāievēro mūsu valsts likumi, izriet no Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) paustā intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes".

Lūgts vērtēt Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) lēmumu anulēt Latvijas licenci Krievijas neatkarīgajam medijam "TV Rain" ("Дождь"/"TV Rain"), premjers atbildēja, ka viņam līdz šim nav bijusi iespēja iepazīties ar Valsts drošības dienesta (VDD) atzinumu, uz kura minētais padomes lēmums esot balstīts.

Kopumā gan Kariņš uzskata, ka šādu gadījumu izvērtēšanai Latvijā ir mediju uzraugs, kurš seko, lai valstī strādājošie plašsaziņas līdzekļi savā darbībā ievērotu valstī pastāvošos likumus un citus normatīvos aktus. "Šajā gadījumā mediju uzraugs uzskata, ka nav sekots. Mums ir tiesiska valsts, medijam ir arī iespēja vērsties tiesā. Komentēt tuvāk es tiešām nevēlos," savu redzējumu skaidroja Kariņš, piebilstot, ka mediju uzraugs ir neatkarīgs un viņš negrib ar saviem komentāriem iejaukties tā darbībā.

Vienlaikus premjers uzsvēra, ka Latvija turpinās atbalstīt trimdas žurnālistus, "bet, protams, šiem žurnālistiem kā jebkuram medijam ir jāseko mūsu valsts likumiem".

Politiķis arī piebilda, ka Latvijas sabiedrībai ir jāturpina visādos veidos atbalstīt Ukrainu un darīt visu iespējamo, lai tā uzvarētu karā pret agresorvalsti Krieviju.

Kā ziņots, NEPLP otrdien nolēma anulēt apraides atļauju līdz šim Latvijā strādājošajai Krievijas neatkarīgajai TV programmai "Doždj".

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš aģentūrai LETA pastāstīja, ka lēmums par apraides licences anulēšanu pieņemts saistībā ar draudiem valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai.

Lēmums pieņemts, vērtējot pārkāpumu kopumu, kas pieļauti pēdējā laikā: valsts valodas celiņa nenodrošināšana pārraidēm, Krimas attēlošana kartē kā daļa no Krievijas teritorijas, Krievijas armijas saukšana par "mūsu armiju", iespējama atbalsta paušana Krievijas armijai. Tāpat vērtēta no VDD saņemtā informācija, kuras saturu Āboliņš neatklāja.

Lēmums stāsies spēkā naktī uz ceturtdienu, 8.decembri, kad "TV Rain" jāpārtrauc raidīšana Latvijas teritorijā.

Ņemot vērā, ka "TV Rain" raida ne vien televīzijā, bet arī platformā "Youtube", NEPLP lūgs uzlikt ģeobloku "TV Rain" kanālam šajā platformā, lai saturs nebūtu pieejams Latvijā. "Krievijā viņi var brīvi raidīt internetā, par ko bijis izskanējis uztraukums," papildināja Āboliņš.

NEPLP bija ir ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret TV programmu "Doždj", kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai.

Lieta ierosināta pēc 1.decembrī raidījumā "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Te un tagad") izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar "ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē".

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā "Zģes i seičas" pavēstīja, ka "Doždj" nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

NEPLP piemēroja "Doždj" 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par "mūsu armiju". Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

LETA jau vēstīja, ka neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

"Doždj" 18.jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot arī no studijas Rīgā.

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu