Krievijā ražotajām lidmašīnām trūkst svarīgu detaļu

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: aarrows/Shutterstock

Krievijā ražotajām lidmašīnām "Sukhoi Superjet-100" vairs netiek mainīti degvielas filtri, jo tos vienkārši nav iespējams iegādāties sankciju dēļ, vēsta ārvalstu mediji.

Oriģinālos degvielas filtrus ražoja uzņēmums "PowerJet", kas ir Krievijas dzinēju būves korporācijas "ODK-Saturn" un Francijas "Safran Aircraft Engines" kopuzņēmums. Franču uzņēmums ir pārtraucis sadarbību ar Krieviju.

Vēstīts, ka degvielas filtri beidzās jau rudenī. Rezerves variantu tirgū nav, tāpat arī alternatīvus variantus neesot iespējams atrast.

Filtri ir nepieciešami, lai mehāniskie piejaukumi, ledus daļiņas un nevajadzīgais šķidrums (piemēram, eļļa) nenonāktu dzinēju degšanas sistēmās.

"ODK-Saturn" 2022. gada augustā solīja aizstāt franču ražotos filtrus ar saviem izstrādājumiem, taču pašlaik tiek runāts, ka pirmās filtru piegādes būs vien martā, kad tiks pabeigta to sertifikācija.

Lai arī viss esot gatavs un ir atrasts ražotājs, filtru ražošanas un piegādes process aizkavējies vietējā regulatora dēļ.

Kā pagaidu līdzekli "ODK-Saturn" piedāvā nolietoto filtru tīrīšanu un atgriešanu tālākai lietošanai. Respektīvi, netīrie filtri tiek piegādāti "ODK-Saturn", kas filtrus mazgā ar bremžu šķidrumu, un pēc tam filtri atkal nonāk dzinējos.

Aviokompānijas sūdzas, ka šāds līdzeklis nestrādā - "reanimēto" filtru ekspluatācijas laiks ir pārāk īss, vien dažas dienas. Filtri aizsērē jau 40 stundu laikā pēc to atkārtotas uzstādīšanas.

Filtri tiek izmantoti neierobežotu skaitu reižu. Iepriekš ražotājs noteicis, ka ar vienu filtru iespējams nolidot ap 4000 stundu, bet faktiskais rādītājs bija 2000-2500 stundu.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu