FOTO ⟩ Aplūko, kā Rīga mainīsies pēc "Rail Baltic" izbūvēšanas

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Rīgas domes Ārējas komunikācijas nodaļa/Publicitātes foto

No sestdienas, 11. marta, Rīgas Centrālās stacijas apkārtnē tika ieviesti satiksmes ierobežojumi, kas saistīti ar "Rail Baltica" izbūvi Rīgas centrā. Aplūkojams, kā Rīga izskatīsies pēc remontdarbu pabeigšanas.

No sestdienas slēdza transportlīdzekļu satiksmi Gogoļa ielas posmā no 13. janvāra ielas līdz Turgeņeva ielai. Minētajā ielas posmā sabiedriskā transporta satiksme, kā arī piekļūšana privātīpašumiem tiks saglabāta.

Līdztekus jaunajiem satiksmes ierobežojumiem spēkā paliek arī iepriekš ieviestās izmaiņas, ar kurām iespējams iepazīties te.

Foto: Kā izskatīsies Rīga pēc "Rail Baltic" integrēšanas pilsētas centra infrastruktūrā?

Jau ziņots, ka projekta "Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras "Rail Baltica" integrēšana Rīgas valstspilsētas centra infrastruktūrā” ietvaros tiks pārbūvēti vairāki krustojumi - Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojums, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Turgeņeva ielas krustojums, Ģenerāļa Radziņa krastmalas un Puškina ielas krustojums. Papildus iepriekš minētajiem krustojumiem ir paredzēts pārbūvēt arī Timoteja un Turgeņeva ielu krustojumu un Gogoļa ielas un Gaiziņa ielas krustojumu.

Tiks veikta arī Ģenerāļa Radziņa krastmalas pilna pārbūve, kas ietver visas apakšzemes un citas inženiertehniskās komunikācijas - atjaunos ārējos ūdensvada un kanalizācijas tīklus, gāzes apgādes sistēmas, elektroapgādes un sadales tīklus u.c. Gogoļa ielā tiks mainīti arī siltumapgādes tīkli. Ģenerāļa Radziņa krastmalā visā tās garumā tiks izbūvēta pilna ielas seguma konstrukcija.

Visā posmā tiks atjaunots veloceļa segums, kā arī izbūvēta gājēju un velosipēdistu rampa, kas savienos Maskavas ielu ar plānoto "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu pār Daugavu.

Visā infrastruktūras pārbūvei paredzētajā zonā projekts paredz gājējiem un velosipēdistiem drošākus pārvietošanās risinājumus, vides labiekārtošanu un apzaļumošanu. Gājēju tunelis Gogoļa ielā pie Centrāltirgus tiks pārbūvēts par velosipēdu novietni. Maskavas un Gogoļa ielās projekts paredz arī tramvaja un trolejbusu kontakttīklu pārbūvi. Projekta ietvaros tiks pārbūvēti divi tilti pār pilsētas kanālu – Maskavas ielā un Ģenerāļa Radziņa krastmalā. Pie pilsētas kanāla būvdarbi notiks arī blakus teritorijai, kur agrāk atradās tirdzniecības centrs "Titāniks". Lai nodrošinātu pieeju kanālmalai, tiks izbūvētas kāpnes, panduss un piestātne.

Būvdarbus pēc principa "projektē un būvē" veic pilnsabiedrība "RBBL", kurā apvienojušies trīs uzņēmumi: SIA "Binders", AS "LNK Industries" un SIA "Nordes Būve". Būvuzraudzību veic SIA "Firma L4".

Projekts "Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras "Rail Baltica" integrēšana Rīgas centra infrastruktūrā" tiek īstenots ar 2014.-2020. gada Eiropas Savienības fondu plānošanas perioda darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 6.1.7 specifiskā atbalsta mērķa "Multimodāla transporta sistēmas iespējošana" 6.1.7.1. pasākuma "Ar "Rail Baltica" projekta saistītās atbalsta infrastruktūras pārbūve".

Kopējais projekta budžets ir 28 miljoni eiro. Lielāko daļu veido Kohēzijas fonda finansējums - 23,8 miljoni eiro, pašvaldības un valsts budžeta dotācija ir 4,2 miljoni eiro.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu