Analītiķi atzīmē, ka tajā pašā laikā kopš Ukrainas ofensīvas sākuma Krievijas aviācija ir palielinājusi savu klātbūtni gaisa telpā virs frontes līnijas. Lai gan pirms tam okupanti lidmašīnas izmantoja galvenokārt tāla darbības rādiusa raķešu palaišanai visā Ukrainā.
Gaisa pārākums ir dominēšanas aspekts, kas ļauj vienai pusei un tās sauszemes, jūras un gaisa spēkiem veikt operācijas noteiktā laikā un vietā bez pretinieku gaisa spēku pārmērīgas iejaukšanās.
Veiksmīgas sauszemes operācijas bez vietējā gaisa pārākuma ir ļoti sarežģītas, skaidro analītiķi.
Debesu dominances stāvokļa trūkuma dēļ Ukrainas bruņotie spēki ir spiesti veikt pretuzbrukumu bez efektīva gaisa atbalsta.
Un, lai gan Ukrainai kā alternatīva tika nodrošinātas pretgaisa aizsardzības sistēmas, kas veicinājušas Krievijas aviācijas zaudējumus, kopumā Krievijas Federācija "var relatīvi nesodīti darboties virs Ukrainas dienvidaustrumiem" un atbalstīt Krievijas karaspēku kaujas laukā.
Vienlaikus analītiķi norāda, ka problēmas ir arī krieviem – viņi lielākoties ir bez atbilstošas sagatavotības un pieredzes efektīvā tuvajā gaisa atbalstā, kas noved pie "draudzīgas uguns".
Ja krievu piloti būtu labāk apmācīti, rezultāti Ukrainai varētu būt graujoši, uzskata eksperti.