PTAC konstatējis nepilnības "Lidl" reklāmās

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Paula Čurkste/LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC), izvērtējot tirdzniecības ķēdes SIA "Lidl Latvija" iepriekš izplatītās salīdzinošās reklāmas, atsevišķos gadījumos konstatējis nepilnības un aicinājis "Lidl" tās vairs nepieļaut, norādīja PTAC.

PTAC skaidroja, ka centrs ir pievērsis uzmanību "Lidl" salīdzinošai reklāmai Latvijā, un, saņemot vairākus iesniegumus, vērtējis dažas "Lidl" kampaņas.

PTAC norādīja, ka atbilstoši Eiropas Savienības Tiesas (EST) praksei, cita starpā arī "Lidl" salīdzinošās reklāmas lietās, EST ir secinājusi, ka salīdzinošā reklāma, kas ļauj patērētājiem uzzināt dažādu tirgotāju vispārējo cenu līmeni ir gan patērētāju interesēm atbilstoša, gan arī veicina konkurenci, taču tikai tādos apstākļos, ja tā nemaldina patērētājus, ja salīdzinātās preces apmierina līdzīgas vajadzības un reklāmā patērētāji ir informēti par apstākļiem, kurus viņiem pastāv objektīva iespēja izvērtēt, piemēram, par to, ka cenu salīdzinājums veikts dažāda veida un dažāda izmēra veikalos.

Veicot "Lidl" salīdzinošās reklāmas pārbaudes, PTAC pieprasījis un pārbaudījis "Lidl" pierādījumus, kas apstiprinājuši "Lidl" apgalvojumus par konkrētu preču cenu atšķirībām, īpašu uzmanību pievēršot tam, vai un cik lielā mērā attiecīgās salīdzinātās preces ir līdzīgas no patērētāja uztveres un vajadzību apmierināšanas skatu punkta.

Atsevišķos gadījumos konstatēts, ka veiktais salīdzinājums nav pietiekami atbilstošs attiecībā uz konkrētu "Lidl" un konkurentu preču vai to cenu izvēli un par to PTAC informējis "Lidl", aicinot turpmāk šādas nepilnības nepieļaut.

PTAC skaidrojumu par salīdzinošās reklāma prasībām ir paredzēts iekļaut arī PTAC izstrādātājās Cenu norādīšanas vadlīnijās, kuru apspriešana ar uzņēmējiem ir plānota 23. augustā.

Jau vēstīts, ka lielveikalu ķēdei "Lidl" Lietuvā par maldinošu salīdzinošo reklāmu noteikts sods 100 000 eiro apmērā.

Lietuvas Valsts patērētāju tiesību aizsardzības pārvalde atzina, ka "Lidl Lietuva" reklāmas kampaņā, kurā tika salīdzinātas "Lidl" preču cenas ar cenām citos veikalos, izmantotās cenas fiksētas dažādos laikos, tādēļ reklāma nav uzskatāma par objektīvu un maldina pircējus.

"Salīdzinājums starp pašreizēju un vecu cenu var neatspoguļot objektīvu cenas atšķirību, bet gan mākslīgu cenas atšķirību, ko radījis reklāmdevējs un to salīdzinājums," secināja patērētāju tiesību uzraugs.

Uzraugs atzina, ka patērētājiem ir radīts priekšstats, ka "Lidl Lietuva" piedāvā saviem produktiem atlaidi, lai gan tā patiesībā nav.

Tāpat ziņots, ka PTAC vērtēja "Lidl Latvija" izplatīto reklāmas kampaņu, kurā salīdzinātas šķietami līdzvērtīgu pārtikas grozu cenas vairākās tirdzniecības ķēdēs.

Reklāmas kampaņā "Lidl" norādīja, ka tā produktu cenas par 36 produktu grozu ir lētākas par citu tirdzniecības ķēžu - "Maxima" un "Rimi" - piedāvājumu. "Lidl" izplatītajā informācijā bija minēts gan attiecīgo izmaksu apmērs, gan vispārīgas produktu kategorijas, kurās produkti izvēlēti.

LETA jau vēstīja, ka "Lidl Latvija" pagājušajā finanšu gadā, kas ilga no 2022.gada 1.marta līdz šā gada 28.februārim, strādāja ar 442,378 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 4,4 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi saruka vairākkārt un bija 3,847 miljoni eiro.

"Lidl Latvija" reģistrēta 2016.gada oktobrī, un tās pamatkapitāls ir 365,5 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH". 

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu