Salacgrīvā pie 30 gadus neremontētā Salacas tilta plāno uzstādīt viedos luksoforus

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Limbažu novada pašvaldība/Publicitātes foto

Limbažu novada pašvaldība Salacgrīvā plāno uzstādīt viedos luksoforus satiksmes plūsmas organizēšanai pār Salacas tiltu, informēja pašvaldības pārstāve Ilga Tiesnese.

Kā vēstīts, Igaunijas Satiksmes departaments lūdzis Latvijas kolēģiem sniegt vairāk informācijas par "Via Baltica" maršrutā esošā Salacas tilta Salacgrīvā tehnisko stāvokli, ņemot vērā, ka pie tilta veidojas sastrēgumi.

Tiesnese norāda, ka viedie luksofori spēj pielāgoties satiksmes plūsmai un tādējādi varētu mazināt sastrēgumu problēmas, kad sastrēgums veidojas vienā virzienā, bet, protams, galveno jautājumu par tilta slikto tehnisko stāvokli tas neatrisina. Aplēsts, ka viedo luksoforu iegādei pašvaldībai būs nepieciešami aptuveni 6000 eiro.

Limbažu novada pārstāve atgādina, ka pašvaldība Satiksmei ministrijai (SM) pirmo vēstuli par Salacgrīvā esošā tilta pār Salacu slikto tehnisko stāvokli rakstīja jau 2010.gadā.

Lai arī autoceļš "Via Baltica" ir starptautiskas nozīmes, tā ir viena no nozīmīgākajām Eiropas tranzīta šosejām, jeb tā saucamajām TEN-T galvenā tīkla sastāvdaļa, tomēr ceļa posms, kas iet cauri Salacgrīvai un tātad arī tilts, ir pašvaldības īpašums. Ne toreizējam Salacgrīvas novadam, ne tagadējam Limbažu novadam nav tādu līdzekļu, lai tiltu pārbūvētu.

Jau 2020.gada rudenī pašvaldības veiktā tilta izpēte liecināja, ka tiltam nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai arī tilta lietošana jāierobežo.

Limbažu novada pašvaldība 2021.gada rudenī lūdza SM līdzfinansējumu uz Tallinas šosejas esošā tilta pār Salacu būvprojekta izstrādei.

Kopējās būvprojekta izstrādes izmaksas ir 185 214 eiro, no tiem pašvaldības finansējums 30% no kopējām būvprojekta izstrādes izmaksām jeb 55 564 eiro.

Tiesnese uzsver, ka jaunā tilta projekts ir izstrādāts, projekta ekspertīze ir veikta, projekts šā gada sākumā ir ievietots Būvniecības informācijas sistēmā un ir saskaņots.

Pašvaldības pārstāve norāda, ka Limbažu novada dome un VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) līdz 21.septembrim gatavos pieteikumu Militārās mobilitātes līdzfinansējuma programmā, lai piesaistītu līdzekļus Salacgrīvas tilta remontam.

Kā vēstīts, patlaban ar pašvaldību ir panākta vienošanās, ka tā kopā ar LVC sagatavo pieteikumu Militārās mobilitātes uzsaukumam, savukārt ministrija meklē valsts budžeta līdzfinansējumu.

SM pārstāve Baiba Gulbe norādīja, ka, lai arī tilts pār Salacu atrodas uz "Via Baltica" ceļa, tomēr tas ir pilsētas tranzītielas sastāvdaļa, ko nevar nodalīt un atdot cita īpašumā, tāpēc SM nav likumiska pamata to pārņemt. Ņemot vērā tilta stratēģisko nozīmi un slikto tehnisko stāvokli, valsts katru gadu pēc pašvaldības pieprasījuma ir piešķīrusi valsts budžeta finansējumu tranzītielas, tostarp tilta uzturēšanai. Taču pašvaldība, prioritizējot citas vajadzības, nav investējusi tilta remontdarbos, pauda Gulbe, piebilstot, ka SM jau pagājušā gadā aicināja Limbažu novada domi sagatavot pieteikumu Militārās mobilitātes uzsaukumā, bet pašvaldība to neizdarīja.

Gulbe informēja, ka tāpat pašvaldībām ir iespēja prasīt līdzfinansējumu tranzītielām līdz 75% no projekta izmaksām, iesniedzot pieteikumus līdz 1.augustam. Šogad pieteikums no Limbažu novada pašvaldības nav saņemts.

Militārās mobilitātes finansējums ir atbalsta veids Eiropas savienības (ES) dalībvalstīm, lai attīstītu transporta infrastruktūru, kas vienlaikus kalpotu gan civilām, gan militārām vajadzībām. Militārās mobilitātes mērķis ir veicināt bruņoto spēku pārvietošanās iespējas Eiropas robežās, lai tie spētu operatīvāk atbildēt uz krīzēm ES un ārpus tās. Tāpat, projekta mērķis ir veicināt labāk savienotu un aizsargātu infrastruktūru, vienlaikus ieviešot vienotu normatīvo regulējumu.

Jau vēstīts, ka Igaunijas Satiksmes departaments lūdzis Latvijas kolēģiem sniegt vairāk informācijas par "Via Baltica" maršrutā esošā Salacas tilta Salacgrīvā tehnisko stāvokli, ņemot vērā, ka pie tilta veidojas sastrēgumi.

Tiltu pār Salacu transportlīdzekļi patlaban var šķērsot tikai vienā virzienā vienlaikus, lai izvairītos no novecojušās konstrukcijas pārslodzes.

Tilts pār Salacu būvēts 1959.gadā un pēdējo reizi tas remontēts 1993.gadā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu