Vienlaikus bijušais komandieris vērsa uzmanību, ka neraugoties uz modernām un plašām pretgaisa aizsardzības sistēmām agresoram ir iespējams veikt arī sekmīgus uzbrukumus. To apliecina Izraēlā notikušais, kad Gazas joslā valdošais palestīniešu kaujinieku grupējums "Hamās" pāris dienās izšāva tūkstošiem samērā primitīvu raķešu un neraugoties uz slaveno Izraēlas pretgaisa aizsardzības sistēmu "Dzelzs kupols" daļa raķešu nokrita apdzīvotās vietās, tostarp, starptautiskās lidostas tuvumā.
Eksperts gan norādīja, ka Latvija ir NATO dalībvalsts un alianse ir vairākkārt apliecinājusi, ka NATO aizstāvēs katru sabiedroto un katru alianses teritorijas centimetru. Turklāt eksperts ļoti šaubās vai kāds agresors patlaban vēlētos uzbrukt aliansei.
Jau ziņots, ka daļā sabiedrības interesi izraisījis Satiksmes ministrijas (SM) informatīvo ziņojumu par lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" aviopārvadājumu izmantošanu valsts apdraudējuma gadījumā. Ziņojums bija iekļauts 24. oktobra valdības sēdes slēgtajā daļā, tomēr kā pēc valdības sēdes medijiem sacīja Ministru prezidente Evika Siliņa (JV), tad ministrijai uzdots pārstrādāt ziņojumu.
Sēdes slēgtajā daļā ministri esot vienojušies par to, ka ziņojums jāsagatavo daudz plašāks, paredzot, ka valsts vai Latvijas pilsoņu apdraudējuma gadījumos, lai veiktu evakuāciju vai repatriāciju, varētu izmantot ne tikai "airBaltic", bet arī citu aviokompāniju gaisa kuģus.
Tikmēr satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) sociālajos tīklos norādījis, ka ziņojumā par aviācijas flotes izmantošanu ārkārtas situācijās nav ne vārda par valdības evakuāciju un apgalvot pretējo ir apzināta dezinformācija.
LETA pārliecinājās, ka saskaņā ar publiski pieejamo informāciju Latvijā ir vairākas lidostas, kuras var izmantot lielas pasažieru lidmašīnas.
Pasažierus iespējams pārvadāt izmantojot starptautiskās lidostas Rīgā un Liepājā. Lielas militārās transportlidmašīnas personāla pārvadīšanai izmanto arī Lielvārdes Gaisa spēku bāzi.
Ventspils lidosta ir valsts nozīmes civilās aviācijas lidlauks un lidlauka tehniskie parametri ļauj apkalpot gaisa kuģus, kuru maksimālā pacelšanās masa nepārsniedz 30 tonnas. Tas nozīmē, ka lidosta spēj uzņemt vidējas klases lidmašīnas.