"Pasažieru vilciens" pēc jauno vilcienu saņemšanas mainīs zīmolu uz "Vivi" (2)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā pienāk jaunais "Pasažieru vilciena" elektrovilciens
Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā pienāk jaunais "Pasažieru vilciena" elektrovilciens Foto: Edijs Pālens/LETA

​No 2023. gada 29. novembra, kad AS "Pasažieru vilciens" tiek nodoti pirmie "Škoda Vagonka" ražotie elektrovilcieni, uzņēmums vilciena pasažieru pārvadājumos pakāpeniski pāries uz zīmolu "Vivi". Jaunā zīmola nozīme ietver pārvietošanās dzīvīgumu, iespējas augt un attīstīties, ko uzticama mobilitāte paver cilvēku, uzņēmumu un valsts līmenī. AS pārstāvji vēsta, ka "Vivi" ir viegli uztverams un saprotams arī starptautiskā vidē, kas veicina iespējas nākotnē sekmīgi izplesties Baltijas reģionā.

""Vivi" ievada jaunu posmu AS "Pasažieru vilciens" attīstībā, kurā esam ielikuši spēcīgus pamatus tam, lai uzlabotu vilciena pasažieru pārvadājumu kvalitāti un pieejamību.

Foto: AS "Pasažieru vilciens".

Uzņēmuma mērķis ir nodrošināt ilgtspējīgus, piekļūstamus un nepārtrauktus pasažieru pārvadājumus, kas atbilst efektīvas mobilitātes vajadzībām un veicina reģionu sasniedzamību.

Mēs turpināsim strādāt, lai arvien vairāk cilvēku izvēlētos vilcienus kā videi draudzīgāku iespēju ātri, ērti un droši nokļūt galamērķī.

Tas nozīmē ne vien mūsdienīgākus vilcienus, bet arī jauna līmeņa pasažieru pieredzi tajos, vilcienu kursēšanas biežumā, pasažieru apkalpošanā, biļešu iegādē un informācijas pieejamībā tīmekļvietnē un lietotnē," norāda AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Nosaukums "Vivi" ir veidots no saukļa "Vienā vilcienā" vārdu pirmajiem diviem burtiem. Sauklis "Vienā vilcienā" simbolizē pārvietošanos no punkta A uz punktu B ātrā, paredzamā un uzticamā veidā.

Tas runā par kustību un cilvēku pārvietošanās paradumiem: cilvēki ir vienoti braucienā, kas ļauj visur paspēt laikā, neatkarīgi no katra galamērķa. Skatoties no valodnieciskā aspekta, no latīņu "vīvus" atvasinātais "vivi" nozīmē dzīvs. Vilciena pasažieru pārvadājumi nodrošina iedzīvotājiem pārvietošanos un mobilitāti, tie palīdz radīt iespēju dzīvei un ilgtspējīgai attīstībai.

Zīmols "Vivi" tiks izmantots jauno vilcienu interjera un eksterjera dizainā, tīmekļvietnē, mobilajā lietotnē, informatīvajos un reprezentatīvajos materiālos. Zīmols "Vivi" no šodienas ir ieviests digitālajā vidē tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē, savukārt uz vilcieniem un tajos līdz ar pasažieru pārvadājumu uzsākšanu – decembra vidū. Pilnu zīmola ieviešanas procesu plānots pabeigt līdz 2024. gada beigām.

Jaunais zīmols paspilgtina uzņēmuma darbības principus: tas ir moderns un mūsdienīgs ritošais sastāvs, arvien uzlabots klientu serviss, augstāki standarti, labākas un plašākas mobilitātes iespējas. Tā ir tiekšanās uz izcilību mūsdienīgā sabiedriskajā transportā.

Logo pauž dinamiku, stabilitāti, pārliecību, elastību un funkcionalitāti. Tā kā logo ir vārda zīme – nosaukums un simbols vienlaikus –, tas viegli nolasās un ir ērti pielietojams. Logo uzbūves pamatā ir "vienā vilcienā" līnijas koncepcija un ietekmes no vilciena formas, kā arī asociatīva sasaiste ar līdz šim esošā logotipa elementiem jaunā, ilgtspējīgā un modernā veidolā, proti, tajā ir iestrādāti AS "Pasažieru vilciens" grafiskai identitātei raksturīgie spārni, kas simbolizē kustības un ceļošanas brīvību.

Izmantotās burtu formas netieši norāda uz virzību uz priekšu un raisa asociācijas ar vilciena vagonu.

Logotipa signāldzeltenā krāsa nozīmē funkcionalitāti, enerģiskumu, prieku un draudzīgumu sadarbībā ar klientiem, partneriem un darbiniekiem. Šī toņa dzeltenā krāsa jau no pagājušā gadsimta vidus pasaulē tiek izmantota transporta nozarē drošības un redzamības nolūkos. "Vienā vilcienā" grafikas elementi ilustrē viegluma, draudzīguma un miera sajūtu.

Jaunā logotipa izstrāde izmaksāja 3900 eiro bez PVN. Kopējās elektrovilcienu interjera un eksterjera krāsojuma dizaina izstrādes, jaunā logo izstrādes, vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrādes izmaksas ir 34 100 eiro bez PVN.

Atklāts iepirkums tika veikts 2019. gadā, un izvēlēts pakalpojuma sniedzējs ar zemākās cenas un uzņēmuma vērtībām atbilstošākās idejas piedāvājumu. Pakalpojumu sniedza SIA "Printpigeons" radošā komanda "Dizaina studija TEIKA".

"Vivi" ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS "Pasažieru vilciens".

AS "Pasažieru vilciens" veic vilciena pasažieru pārvadājumus ar zīmolu "Vivi", sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS "Pasažieru vilciens" ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā uzsākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols "Vivi". 2022. gadā tika pārvadāti 15,7 miljoni pasažieru, 98,8% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 970 darbinieku.

Komentāri (2)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu