No 1. aprīļa reģionālajā sabiedriskajā transportā ieviesīs jaunus biļešu veidus un tarifus

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
AS "Rīgas starptautiskā autoosta" teritorija. Ilustratīvs foto
AS "Rīgas starptautiskā autoosta" teritorija. Ilustratīvs foto Foto: Evija Trifanova/LETA

Sabiedriskā transporta padome (STP) 2023. gada 14. decembrī apstiprināja jaunu reģionālā sabiedriskā transporta (autobusi un vilcieni) biļešu un tarifu sistēmu, kas stāsies spēkā pakāpeniski no 2024. gada 1. aprīļa un skars visus reģionālo autobusu un vilcienu maršrutus.

Būtiskākās izmaiņas:

  • Jaunajā tarifu sistēmā tiek saglabāts minimālās maksas princips, taču, lai šo tarifu salāgotu ar valstspilsētu sabiedrisko transportu, tiek noteikta minimālā braukšanas maksa: Rīgā – 1,50 eiro, citās valsts pilsētās – 1,00 eiro un ārpus valsts pilsētām – 0,70 eiro.
  • Tarifa maksas izmaiņas mazos vai vidējos attālumos autobusos jaunajā tarifu sistēmā ir relatīvi nelielas un orientētas uz to, lai neradīto spiedienu uz pasažieriem, kuri bieži izmanto sabiedrisko transportu, taču izmaiņu rezultātā ir arī atsevišķi gadījumi, kad pieaugums būs lielāks.
  • Lai stiprinātu vilcienu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, jau esošajos vilciena un autobusu savienojumos Aizkrauklē, Tukumā, Krāslavā un Dagdā plānots ieviest jaunu biļešu veidu Vilciens+, ar kuru īsos braucienos ar autobusu uz vai no vilciena pieturas punkta varēs braukt bez papildus maksas vai par minimālu samaksu.
  • No 1. aprīļa vilcienos būs vienreizējās, 1, 3, 5 un 30 dienu biļetes, bet reģionālajos autobusos – vienreizējās biļetes un esošās mēneša biļetes.
  • Līdz brīdim, kad vilciena un autobusu pārvadājumos tiks vienādoti visi biļešu veidi, abos pārvadājumu veidos ieviešot arī 10 un 20 braucienu biļetes, autobusu pārvadājumos tiek saglabāti līdzšinējie biļetes veidi 10 – 19 braucieniem, 20 – 34 braucieniem un 35 un vairāk braucieniem.
  • 30 dienu biļete regulārajiem pasažieriem. Ja esošā mēnešbiļete vilcienā pasažierim atmaksājās pēc 33 braucieniem un autobusā pēc 41 brauciena, pēc jaunās tarifu sistēmas ieguvums pasažierim vilcienos un autobusos būs jau no 21. brauciena. Līdz ar to pasažieri, kuri sabiedrisko transportu lieto bieži, maksās mazāk. No 1. aprīļa šis princips tiks ieviests vilcienos un autobusos, kuros pasažieriem jau tiek piedāvātas mēneša biļetes.

Pasažieriem jāņem vērā, ka līdz 2024. gada 31. martam (ieskaitot) iegādātās biļetes būs derīgas līdz attiecīgās biļetes derīguma termiņa beigām, savukārt no 1. aprīļa visas biļetes tiks pārdotas tikai un vienīgi pēc jaunā tarifa. Precīzu informāciju par jaunajām biļešu cenām pasažieri varēs iegūt biļešu tirdzniecības vietās vai pie pārvadātājiem. Elektroniski iegādātās biļetes mobilajās aplikācijās un internetā pasažieriem pakāpeniski kļūs lētākas. Mērķis ir mainīt pasažieru paradumus un veicināt biļetes neiegādāties pie vadītāja vai kasēs.

Foto: ATD

Arī turpmāk tiks nodrošināta 100% atlaide biļetei mazāk aizsargātām sabiedrības grupām – pirmsskolas vecuma bērniem, bērniem bāreņiem, bērniem invalīdiem un viņu pavadoņiem, I grupas invalīdiem un viņu pavadoņiem, II grupas invalīdiem, politiski represētām personām un nacionālās pretošanās kustības dalībniekiem. Braukšanas maksas atvieglojumus 40%, 50% un 90% apmērā varēs saņemt arī braucēji ar Latvijas Goda ģimenes apliecībām "3+ Ģimenes karte" un "Goda ģimene".

Esošā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā ir spēkā kopš 2020. gada, taču arī pirms tam tā praktiski nav tikusi reformēta.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu