No šodienas reģionālajā sabiedriskajā transportā stājas spēkā jauni tarifi un biļešu veidi (2)

Autobuss. Ilustratīvs attēls.
Autobuss. Ilustratīvs attēls. Foto: Tero Vesalainen/Shutterstock.com

Reģionālajā sabiedriskajā transportā stājas spēkā jauni tarifi un biļešu veidi, informēja Autotransporta direkcijas (ATD) pārstāvji.

ATD norāda, ka precīzu informāciju par jaunajām biļešu cenām pasažieri varēs iegūt biļešu tirdzniecības vietās vai pie pārvadātājiem.

Elektroniski iegādātās biļetes mobilajās lietotnēs un internetā pasažieriem būs lētākas, jo jaunās biļešu sistēmas mērķis ir mainīt pasažieru paradumus un veicināt biļetes neiegādāties pie vadītāja vai kasēs, atzīmē direkcijā.

ATD atgādina, ka pērn decembrī Sabiedriskā transporta padome apstiprināja jaunu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu, kura stāsies spēkā pakāpeniski no šodienas līdz pat 2025.gada vidum.

Jaunajā tarifu sistēmā saglabāsies minimālās maksas princips, taču, lai šo tarifu salāgotu ar pilsētu sabiedriskā transporta sistēmām, noteiks minimālo braukšanas maksu, tostarp Rīgā tā būs 1,5 eiro, citās pilsētās - viens eiro, bet ārpus pilsētām - 0,7 eiro.

Kā norāda ATD, tarifa maksas izmaiņas mazos vai vidējos attālumos autobusos jaunajā tarifu sistēmā būs relatīvi nelielas un orientētas uz to, lai neradīto spiedienu uz pasažieriem, kuri bieži izmanto sabiedrisko transportu, taču izmaiņu rezultātā ir arī atsevišķi gadījumi, kad pieaugums būs lielāks.

Tāpat, lai stiprinātu vilcienu kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, jau esošajos vilciena un autobusu savienojumos Aizkrauklē, Tukumā, Krāslavā un Dagdā plānots ieviest jaunu biļešu veidu "Vilciens+", ar kuru īsos braucienos ar autobusu uz vai no vilciena pieturas punkta varēs braukt bez papildu maksas vai par minimālu samaksu.

No šodienas vilcienos būs vienreizējās vienas, trīs, piecu un 30 dienu biļetes, bet reģionālajos autobusos - vienreizējās biļetes un esošās mēneša biļetes. Savukārt, kad vilciena un autobusu pārvadājumos vienādos visus biļešu veidus, ieviesīs arī desmit un 20 braucienu biļetes.

ATD piebilst, ka autobusu pārvadājumos saglabāsies arī līdzšinējie biļetes veidi - no desmit līdz 19 braucieniem, 20 līdz 34 braucieniem un 35 un vairāk braucieniem.

Savukārt, ja esošā mēnešbiļete vilcienā pasažierim atmaksājās pēc 33 braucieniem un autobusā pēc 41 brauciena, pēc jaunās tarifu sistēmas ieguvums pasažierim vilcienos un autobusos būs no 21.brauciena.

ATD skaidroja, ka maksa par braucienu ar vilcienu maršrutā Rīga-Liepāja iepriekš bija 7,4 eiro, bet turpmāk tā būs 8,9 eiro, kamēr maksa par braucienu ar autobusu šajā maršrutā bija 8,65 eiro, bet turpmāk tā būs 10,4 eiro.

Vienlaikus maršrutā Rīga-Sigulda vilciena biļetes cena bija 2,1 eiro, bet turpmāk tā būs 2,5 eiro, savukārt brauciens ar vilcienu maršrutā Rīga-Madona iepriekš maksāja 5,45 eiro, bet patlaban maksās 6,5 eiro.

Esošā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā ir spēkā kopš 2020.gada - pēdējās tarifu izmaiņās reģionālajos sabiedriskā transporta maršrutos veiktas 2020.gada 15.janvārī, kad visos reģionālās nozīmes pārvadājumos palielināja braukšanas cenu neatkarīgi no attāluma par 0,1 eiro. Vienlaikus vilcienu pārvadājumos biļetes cenai virs 1,9 eiro palielinājums tika noteikts par 0,2 eiro.

Foto: Biļešu cenu izmaiņu piemēri autobusiem un vilcieniem Pierīgā

Foto: ATD
Foto: ATD

Tāpat ATD atgādina, ka darbs pie jaunas reģionālās sabiedriskā transporta tarifu sistēmas sākās 2023.gadā, un to noteica valdības sēdē pieņemtais lēmums, ar kuru Satiksmes ministrijai tika dots uzdevums sagatavot un iesniegt izskatīšanai Ministru kabinetā priekšlikumu par veicamajiem pasākumiem kompensācijas apjoma samazināšanai, lai risinātu jautājumu par papildu nepieciešamajiem valsts budžeta līdzekļiem sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu segšanai.

Viens no risinājumiem bija pārskatīt esošo tarifa sistēmu un izstrādāt jaunu.

Jau ziņots, ka ATD ir vienotas valsts politikas realizētāja starptautisko pārvadājumu jomā, autotransporta komercpārvadājumu uzņēmējdarbības licencēšanā, kā arī sabiedriskā transporta plānošanā.

Foto: atd.lv
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu