Protams, policijai ir jāspēj izvērtēt situācijas cilvēcīgi, bet pašreizējā prakse ar pieļaujamajām atkāpēm rada problēmas, jo katrs šo atļauju interpretē savā veidā, kas apdraud kopējo satiksmes drošību un kārtību.
Sabiedrības iecietība pret agresīvajiem autovadītājiem
Vanks min vēl vienu no iemeslu, kādēļ vairāk nekā puse autovadītāju mēdz braukt agresīvi, – kopējā tolerance pret šādu uzvedību. Mēs, kā sabiedrība, kopumā esam ļoti iecietīgi pret dažāda veida pārkāpumiem, piemēram, pieļaujam, ka cilvēks brauc iereibis vai agresīvi, un neiejaucamies. Tas rada neskaidras robežas, jo daudzi pat īsti nezina noteikumus vai arī vienkārši ir vienaldzīgi.
Ja sabiedrība būtu mazāk iecietīga pret šādiem pārkāpumiem, tie, iespējams, samazinātos, jo cilvēks justos neērti, ja tiktu nosodīts. Mēs bieži nedomājam par autovadītāju kā personu, bet tikai par mašīnu, ko viņš vada. Piemēram, dārgas automašīnas bieži uztver kā statusa simbolu, kas liek citiem piekāpties, bet tā ir postpadomju domāšana.
Rietumeiropā cilvēkus vērtē pēc viņu rīcības, nevis automobiļa cenas. Lai gan Latvijā situācija pēdējos gados ir būtiski uzlabojusies, mums vēl veicami daudz mājasdarbi, lai kļūtu par sabiedrību ar spēcīgām vērtībām, norāda eksperts.
Redzot agresīvu braukšanu, ir svarīgi neļaut tam ietekmē sevi, savu braukšanas stilu, lai agresija netiktu izplatīta tālāk. Svarīgi arī ziņot policijai, tomēr, ja tādas iespējas nav, jādara viss, lai attiecīgā situācija beigtos, nevis eskalētos vēl vairāk. Agresija veido agresiju, un, ja citi autovadītāji reaģēs ar dusmām, situācija tikai pasliktināsies.