Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis
Iesūti ziņu!

LDz izsludina konkursu infrastruktūras modernizācijai posmā Torņakalns-Imanta. Iecerēts izbūvēt jaunu staciju

Zasulauka stacija.
Zasulauka stacija. Foto: Evija Trifanova/LETA

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludinājis konkursu dzelzceļa infrastruktūras modernizācijai posmā Torņakalns-Imanta, kas ir daļa no ieceres ar esošā platuma sliedēm savienot Rīgas Centrālo staciju un Rīgas lidostu, informēja LDz pārstāvji.

Paredzēts izbūvēt jaunu dzelzceļa kontakttīklu, elektroapgādes sistēmu un signalizācijas apakšsistēmu, kā arī uzbūvēt paaugstinātos peronus Torņkalna, Zasulauka un "Depo" stacijās. Pasažieru infrastruktūra tiks modernizēta arī Imantas stacijā.

Atkarībā no finansējuma pieejamības, iecerēts izbūvēta jaunu staciju "Āgenskalns".

Pretendenti pieteikumus var iesniegt līdz šā gada 19.jūnijam.

LDz skaidro, ka iepirkums izsludināts divos projektos, kuru mērķis ir veicināt iedzīvotāju mobilitāti. Projekti ir turpinājums LDz sāktajai elektrificētās dzelzceļa līnijas atjaunošanai - sekmējot gan kontakttīkla modernizāciju, gan sakārtojot pasažieru platformas un padarot tās pieejamas ikvienam pasažierim.

Pēc projektu realizācijas ar vilcienu Rīgas lidostā ar vienu pārsēšanos varēs nokļūt gan iedzīvotāji no Latvijas reģioniem, gan Lietuvas un Igaunijas.

Abiem projektiem finansējums paredzēts no Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas politikas programmas 2021.-2027.gadam.

Lai nodrošinātu augstu projektu gatavības pakāpi un sekmētu abu projektu īstenošanu noteiktajos termiņos, LDz šogad izsludināšot arī turpmākos iepirkumus projektos paredzēto darbu veikšanai - dzelzceļa infrastruktūras modernizācija posmā Jāņavārti-Ogre, dzelzceļa infrastruktūras izveide posmā no Imantas stacijas līdz Rīgas lidostai un dzelzceļa staciju modernizācija Latgales reģionā.

Jau ziņots, ka valdība 2024.gada 10.decembrī konceptuāli vienojās, ka dzelzceļa projekta "Rail Baltica" prioritārie uzdevumi pirmajā kārtā būs izveidot "Rail Baltica" pārrobežu savienojumu no Lietuvas līdz Igaunijas robežai secīgi un atbilstoši finansējuma piesaistei, kā arī būvdarbu pabeigšana "Rail Baltica" pasažieru stacijā Rīgas lidostā un Rīgas Centrālas dzelzceļa stacijas dienvidu daļā minimālajā tvērumā, lai nodrošinātu to funkcionalitāti esošajā dzelzceļa infrastruktūrā, kā arī Salaspilī (Daugavkrastos) nodrošinot pārsēšanās iespēju starp "Rail Baltica" un esošo 1520 mm dzelzceļa tīklu.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā, pēc provizoriskajiem datiem, bija 233,738 miljoni eiro, kas ir par 11,3% mazāk nekā 2023.gadā, savukārt koncerna zaudējumi pieauga 2,4 reizes - līdz 7,794 miljoniem eiro.

LDz ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna LDz valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze" un loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Komentāri
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu