:format(webp)/nginx/o/2019/03/18/11874048t1h9358.jpg)
Igaunija noslēgusi līgumus par Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecību visā trases garumā.
Piektdien vietējais projekta īstenotājs "Rail Baltic Estonia" noslēdza divus līgumus ar starptautiskiem konsorcijiem, kas būvēs divus galvenos trases posmus Igaunijā.
Tādējādi līgumi ir noslēgti par visiem galvenajiem "Rail Baltica" trases posmiem Igaunijā, un projekts stabili virzās uz mērķi līdz 2030.gadam atvērt ātrgaitas dzelzceļa savienojumu starp Tallinu un Varšavu.
"Šie līgumi iezīmē jaunu posmu "Rail Baltica" īstenošanā - nevis jauna posma sākumu, bet gan izrāvienu visā būvniecības procesā," sacīja "Rail Baltic Estonia" valdes priekšsēdētājs Anvars Salometss, piebilstot, ka "šis ir brīdis, kad vīzija uz papīra pārvēršas par nepārtrauktu būvniecības līniju".
Pirmais līgums ar aliansi attiecas uz posma Ilemiste-Pērnava virsbūvi un posma Totsi-Pērnava pamatiem un virsbūvi. 394 miljonu eiro vērtais līgums noslēgts ar konsorciju, kura vadošais partneris ir Somijas uzņēmums "GRK Suomi".
Otrais līgums, kura vērtība ir 332 miljoni eiro, ir par uz Pērnavas-Iklas posma pilnīgu projektēšanu un būvniecību. Konsorcija vadošais partneris ir Francijas uzņēmums "Bouygues Travaux Publics".
Pēc līgumu noslēgšanas sāksies izstrādes posms, kas ilgs aptuveni gadu un kura laikā konsorciji izstrādās detalizētu darba plānu, sagādās nepieciešamos resursus, noteiks tehniskos risinājumus un sagatavos būvniecības grafikus. Pēc tam plānots sākt aktīvu būvniecību.
Igaunijas valsts piedalīsies līguma finansēšanā.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.