:format(webp)/nginx/o/2025/06/19/16935936t1h93f0.png)
VAS "Latvijas pasts" jaunas vizuālās identitātes izstrādē, kā arī jauna pašapkalpošanās portāla un mājaslapas izveidē investējis kopumā aptuveni 223 000 eiro, ceturtdien jaunā zīmola prezentācijas pasākumā žurnālistiem sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Ģirts Rudzītis.
Tostarp jaunās vizuālās identitātes izveidē investēti aptuveni 93 000 eiro, bet jauna pašapkalpošanās portāla un mājaslapas izveidē - aptuveni 130 000 eiro.
Rudzītis akcentēja, ka jaunā zīmola ieviešana norisināsies pakāpeniski un tiks īstenota aptuveni divu gadu laikā, bet uzņēmuma darbinieki pie jaunām formām tiks gada laikā.
Vienlaikus viņš minēja, ka jaunā zīmola ieviešanas kopējās izmaksas šobrīd nevar applēst.
Uzņēmumā skaidroja, ka jaunajā vizuālajā veidolā dzelteno krāsu aizstājusi rozā un zemes akcenta toņu palete, bet nemainīga palikusi zilā pamatkrāsa. "Latvijas pasts" turpmāk būs atpazīstams ar logo, kura nosaukumā ir saglabāts vārds "Pasts", ņemot vērā uzņēmuma pamatvērtības un vēsturisko kontekstu, kā arī par uzņēmuma zīmola centrālo elementu izvēlēts labo ziņu vēstnesis - putniņš.
Uzņēmumā aģentūru LETA informēja, ka, izvēloties jaunā zīmola izstrādātāju, tika organizēts iepirkums un izraudzīts saimnieciski izdevīgākais "B40 Magic" piedāvājums.
"B40 Magic" vadošais partneris Andris Rubīns medijiem uzsvēra, ka zīmola izstrādes process sastāvēja no vairākiem posmiem, tostarp esošā zīmola audita, vairākiem zīmola uztveres pētījumiem uzņēmuma darbinieku un sabiedrības starpā, jaunā zīmola stratēģijas darbnīcām, kā arī vizuālās identitātes un komunikācijas materiālu izstrādes. Jaunā zīmola izstrādes process ilga kopumā deviņus mēnešus.
Dizaina studijas "Kid Design" partnere Maija Rozenfelde norādīja, ka zīmola nomaiņas mērķis ir transformēt uzņēmuma identitāti, lai atspoguļotu uzņēmuma pāreju no parasta pasta operatora uz loģistikas un tehnoloģiju uzņēmumu.
Tāpat viņa atzīmēja, ka kopš līdzšinējā "Latvijas pasta" zīmola izveides 2004.gadā, vairāk nekā 20 gadu periodā ir mainījusies vide un cilvēki, tostarp cilvēku dzīvēs ienācis mākslīgais intelekts. Tāpēc arī pastam ir jāmainās un jaunā uzņēmuma identitāte atspoguļos jauno uzņēmuma virzienu un ambīcijas.
"Latvijas pasta" komercpārvadājumu jomas vadītājs Kristiāns Godiņš minēja, ka pasaules tendences, tirgus tendences un klientu vēlmes pieprasa, lai visi pakalpojumi būtu pieejami digitāli un tos varētu saņemt jebkurā vietā. Tāpēc "Latvijas pasts" strādāja pie digitālās vides, kurā cilvēks var uzzināt visu aktuālo informāciju, kas ir saistīta ar pasta nozari, pakalpojumiem un citu informāciju. Tostarp izveidots jauns pašapkalpošanās portāls un jauna mājaslapa.
Viņš minēja, ka privātpersonu pašapkalpošanās portālā ir iespējams noformēt sūtījumu, izvēlēties piegādes veidu, sūtījumu apdrošināt, uzzināt informāciju par sūtījuma izmaksām, salīdzināt sūtījumu cenas dažādiem sūtījumu izmēriem, veidiem un galamērķiem, kā arī sūtījumu apmaksāt tiešsaistē, pēc apmaksas, saņemot visus nepieciešamos dokumentus digitāli. Šobrīd portāls jau darbojas.
Uzņēmumā norāda, ka pēc sūtījuma apmaksas pakalpojuma izmantotājs sūtījumu varēs nodot sev parocīgākajā veidā, tostarp pakomātā, pasta nodaļā, klientu centrā vai kurjeram.
Godiņš arī akcentēja, ka "Latvijas pasts" darbojas sīvas konkurences apstākļos un jebkuras investīcijas tiek vērtētas arī no finanšu viedokļa, tostarp, cik racionālas tās ir, piebilstot, ka pašapkalpošanās portāls ir uzņēmuma darba instruments un arī turpmāk tas ir jāattīsta, jāpilnveido un jāmodernizē.
Jau ziņots, ka "Latvijas pasta" apgrozījums pagājušajā gadā bija 93,743 miljoni eiro, kas ir par 13,4% mazāk nekā 2023.gadā, kā arī kompānija cieta zaudējumus 111 203 eiro apmērā pretstatā peļņai gadu iepriekš.
"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā. Uzņēmums nodrošina iekšzemes un starptautiskās piegādēs, sākot ar e-komercijas un paku sūtījumiem līdz presei, vēstuļu korespondencei un personalizētiem loģistikas risinājumiem. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 1800 darbinieku.