Kāds sociālā tīkla Facebook lietotājs norāda, ka «nu tur ir jābūt iekšām (un pēcpusei), lai 4h nosēdētu! Un pēdējo gadu repertuārs galīgi nav tāds, kam varētu arī diži līdzi padziedāt.
Tie tomēr ir svētki dziedātājiem un dejotājiem, un būšanu tur klāt klausītāju rindās galīgi nevajadzētu padarīt par kaut kādu katra īstenā latvieša mērauklu,»
raksta vīrietis, norādot, ka no šāda skatu punkta biļešu izloze starp oficiāli reģistrētiem (internetbanka) interesentiem būtu pareizais ceļš.
«Tie, kam laimējas, vairāk novērtē pasākumu
(būsim godīgi - liela daļa no šodien rindās stāvētājiem arī koncerta lielāko daļu pavadīs rindā pēc desām),
un praktiski izslēgti spekulanti. Patiesību sakot, jau ar esošo iegādes kārtību tāda pati vien laimes spēle sanāk. Interesanti, kā tādi pasaules mēroga festivāli kā Glastonberija, piemēram, spēj izveidot sistēmu bez virtuālām rindām dienas garumā?» brīnās ieraksta autors.
«Un vispār - kā koristam šķiet interesanti, ka visi tā laužas baudīt kormūziku, bet, kad nākamnedēļ daudzviet Latvijā sāksies koru un ansambļu skates, šo pašu Dziesmu svētku repertuāru (un vēl daudz ko labāku) kori izpildīs pustukšām zālēm. Tur ieeja ir bez maksas. Varbūt svētku rīkotājiem vajadzētu šo iespēju vairāk reklamēt?» iesaka diskusijas iniciators.
Kāds diskusijas dalībnieks atzīst, ka atbalstītu sistēmu, ka lielākā daļa biļešu tiktu sadalītas pašvaldībām/kolektīviem proporcionāli katras «nozares» dalībnieku skaitam. Visiem tāpat nepietiks, bet vismaz lielāka cerība, ka biļetes tiks patiešām ieinteresētiem cilvēkiem.
Kāds vīrietis ar sociālā tīkla starpniecību paziņojis, ka jau agrāk paudis atklāti un publiski, kāpēc simtgadi boikotē, bet vienaldzīgs palikt nevar arī tagad.
«Cilvēks kā nodokļu maksātājs vienreiz par svētkiem jau ir samaksājis. Tad pazemojošā kārtā stāv rindās, lai maksātu vēlreiz un uzzinātu, ka biļešu vairs nav. Sēž interneta rindā, kamēr to apiet izveicīgi zeņķi... un savu kārtu tā arī nesagaida...» pagalam saskumis ir vīrietis.
Kā izeju viņš iesaka noteikt biļešu cenas tik augstas, lai nosegtu koncertu izdevumus bez budžeta naudas iesaistes, kas liegtu «naudas apgūšanu» un dzīres pāri saviem līdzekļiem.
«Bet, ja reiz svētki ir par nodokļu maksātāju naudu, tad visam jābūt par brīvu, ieejas brīvbiļetes izlozējot loterijā. Tādā gadījumā lai arī mana nodokļu maksātāja artava iet, kur tik daudz gājusi: vai tad žēl? Bet neētisks neprāts tas tomēr ir, jo visur, kur skaties, - nauda, nauda, nauda, kuras tik katastrofāli pietrūkst citur... Kādi tur svētki tādas alkatības un cinisma atšķaidījumā? Tāpēc arī boikotēju,» savu nostāju pauž ieraksta autors.
Arī citi diskusijas dalībnieki zem ieraksta pauduši neizpratni, kāpēc par Dziesmu svētkiem vispār jāmaksā -
tā ir naudas raušana, nevis kultūras suminājums un kopības sajūta! «Kā tur bija? Maizi un izklaides..?»