3D ekrāns — ne tik tāla nākotne

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Sharp

Drīz var pienākt brīdis, kad trīs dimensiju attēli vairs nebūs tikai zinātniskās fantastikas žanra iezīme, bet gan pilnīgi pierasta sadzīves sastāvdaļa.

Izrādās, ka darbi pie šādu ekrānu izveides norit jau sen. Vēl vairāk, jau pagājušā gada vidū viens no līderiem šķidro kristālu tirgū — Sharp nāca klajā ar 3D ekrāna prototipu un vairākas citas kompānijas ir paziņojušas par līdzīgu monitoru izstrādi.

Tehniski šis monitors sastāv no diviem blakus novietotiem šķidro kristālu ekrāniem, kuri pārraida attēlu dažādos leņķos. Katra no cilvēka acīm pārraidīto informāciju uztver savādāk, un cilvēkam rodas priekšstats, ka attēls ir telpisks. Protams, īsto efektu var panākt tikai veroties noteiktā leņķī un attālumā, taču līdz ko tas ir panākts, attēlotā bilde liekas patiešām telpiska. Šāda veida ekrānu ir plānots izmantot gan personālajos datoros, gan pārnēsājamajos datoros un pat mobilajos tālruņos.

Lai lietotu doto ekrānu nevajag ne īpašas brilles, ne programmas, kā tas nereti bija ar tā priekšgājējiem. Tas spēj pārraidīt gan divu dimensiju, gan trīsdimensiju attēlu. Arī ražošanas izmaksas šķiet visai saprātīgas — pēc aptuvenām aplēsēm 3D ekrāns varētu būt tikai divas reizes dārgāks par analoģisku 2D LCD ekrānu.

Pielietojums apjomīga attēla ekrāniem ir diez gan plašs, sākot no datorspēlēm, līdz pat izmantošanai medicīnā vai militārajā apmācībā. Pēc veidotāju stāstītā, esošās programmatūras pārveidošana vērošanai jaunajā monitorā arī nav īpaši sarežģīta. Piemēram, demonstrācijās izmantotās datorspēles Quake 3 trīsdimensiju variants tapis vienā dienā.

Ja jau viss ir tik labi, tad likumsakarīgs ir jautājums: kādēļ visa mūsdienu sadzīves tehnika jau sen nav aprīkota ar šādiem ekrāniem. Viens no būtiskākajiem iemesliem varētu būt diez gan apgrūtinātā tā lietošana. Ne vien attēls pilnīgi pareizi tiek attēlots tikai noteiktā leņķī, bet arī darbs ar to var izrādīties nogurdinošs acīm, jo telpiskais attēls liek cilvēkam strauji fokusēt skatienu dažādos attālumos. Šo un citu problēmu apspriešanai martā tika sasaukts ražotāju konsīlijs, starp kuriem bija arī Sony, Sharp, Microsoft, Kodak un Olympus.

Lai nu kā, spriežot pēc tā, ka es šīs rindas rakstu, un Jūs visdrīzāk lasāt, uz parasta CRT vai LCD monitora, trīsdimensiju ekrānu laiks vēl nav pienācis.

Resursi internetā:

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu