/nginx/o/2018/07/11/8644721t1h6031.jpg)
Tā vien šķiet, ka Valve veidoto un mūsu visu tik karsti gaidīto action spēli Half-Life 2 ir nomācis kāds lāsts. Varbūt to veidotājiem ir ekstremāli slikta karma. Jeb varbūt viņiem vienkārši katastrofāli neveicas.
Kopš paziņošanas par spēles veidošanu šī gada pavasarī notikušajā E3 izstādē Half-Life 2 ir viens no viskarstāk gaidītajiem un visdedzīgāk apspriestajiem projektiem. Runāt tiešām ir par ko — un ne tikai par spēles finesēm (kas gan arī pats par sevi ir visnotaļ ievērības cienīgs temats). Daudz karstākas diskusijas ir izraisījušas peripetijas ap spēles iznākšanu.
Ļaujiet man jums īsumā atgādināt slimības diagnozi. Sākotnēji Valve pārstāvji bez šaubu ēnas roku uz sirds liekot zvērēja, ka spēle nonāks pie spēlētājiem 30. septembrī. Augusta beigās tīklā sāka izplatīties baumas, ka šajā datumā spēle gan vēl nebūšot gatava. Šīs baumas spēles izdevēji no Vivendi, protams, steidzīgi noraidīja, apgalvojot, ka nekāda kavēšanās neesot paredzēta; tai pat laikā Valve cilvēki izvairīgi atbildēja, ka spēle iznāks tad, kad būs gatava. Kādu brīdi spēlētāju komūna dzīvoja šaubīgā neziņā, līdz septembra vidū tomēr parādījās paziņojums, ka spēle nāks klajā tikai gada nogalē. Spēlētāji pakurnēja, taču nomierinājās. Līdz pagājušajai nedēļai…
Vispirms nāca klajā ziņa, ka esot nozagts spēle kods. Izrādās, ka kompānijas datortīklā esot iekļuvuši hakeri un pamanījušies nozagt spēles kodu. Kā paskaidro Valve šefs Geibs Ņūvels, kādam esot izdevies uzlauzt kompānijas e-pasta sistēmu un ieinstalēt vairākos datoros klaviatūras darbības nolasīšanas programmu. Pats Ņūvels lēš, ka tā esot bijusi modificēta attālās piekļuves programmas Remote Anywhere versija, kas radīta tieši Valve datortīklam — nekur citur šāds vīruss vairs pēc tam neesot manīts, pie tam arī kompānijas antivīrusu programma neesot cēlusi trauksmi. Ņūvels vienlaikus arī griezās pie Half-Life fanu komūnas ar lūgumu palīdzēt atrast neliešus — ja kādam ir zināma kāda informācija, kas saistīta ar šo atgadījumu, to var darīt zināmu, rakstot uz e-pasta adresi helpvalve@valvesoftware.com.
Protams, ka kods momentā parādījās internetā, un interesenti ar steigu sāka lejupielādēt šo Valve garabērnu. Spēles kods gan vēl ne tuvu nenozīmē, ka tā ir spēlējama spēle — tie ir tikai programmas fragmenti, un, kā apgalvo Vivendi pārstāvji, nozagta esot apmērām trešdaļa koda, kas nekā reāli neesot izmantojama. Taču citi, piemēram, drošības kompānijas PivX darbinieks Tors Larholms, apgalvo, ka nodarījums ir daudz nopietnāks. Larholmam esot izdevies kodu nokompilēt un pārliecināties, ka tas tiešām ir Half-Life 2. Pie tam Larholms apgalvo, ka kodā ietilpstot arī kompānijas Havok fizikas dzinējs un satura izplatīšanas sistēmas Steam kods. Kā stāsta Larholms, sliktākais šajā atgadījumā ir tas, ka kods var tikt izmantots, lai atklātu potenciālos drošības caurumus spēlē — līdz ar to pēc spēles iznākšanas apdraudēti varētu būt visi tās spēlētāji.
Protams, ka šis atgadījums sacēla milzu troksni visos masu mēdijos, un arī mēs, bez šaubām, no sirds pievienojamies Ņūvelam, kurš visu šo situāciju rezumēja ar vārdiem „Well, this sucks.” Taču neatbildēts palika viens jautājums — vai šis atgadījums atstās kādu iespaidu uz Half-Life 2 izstrādi. Diemžēl ne uz ilgu laiku — jau pēc pāris dienām parādījās pavisam oficiāls Vivendi paziņojums, ka spēles iznākšana atlikta uz nākamā gada aprīli. Protams, kā oficiālais iemesls tiek minēta tieši augstāk aprakstītā koda zādzība, taču daži interneta avoti gan atļaujas baumot, ka šāds lēmums esot jau pieņemts pirms šī bēdīgā notikuma.
Ko atliek darīt mums? Protams, pažēloties par sūro likteni, kas liek mums gaidīt vel pusgadu, un just līdzi Valve darbiniekiem. Taču ņemot vērā neparasti celmaino spēles izstrādes gaitu, jājautā — varbūt tiešām spēli māc kāds lāsts? Galu galā, vai tad maz dzirdēts par dažādiem mistiskiem Ēģiptes faraonu lāstiem…. Cerēsim, ka tas tā nav (māņticīgam mūsdienās būt vairs nav stilīgi), un ka pēc spēles iznākšanas neveiksmes nesāks vajāt arī Half-Life 2 spēlētājus.