/nginx/o/2018/07/11/8648641t1hf887.jpg)
Tīkla inženieris, kas meklē internetā terminu ATM (asinhronās pārraides režīms), nebūt nav ieinteresēts atrast informāciju par bankomātiem (automated teller machines). Kā skaidro «Aberdeen Group» pētnieciskais direktors Gajs Krīss, «Google» nākamie uzlabojumi skars tieši šāda veida meklēšanas rezultātu adekvātu šķirošanu.
Gadiem ilgi «Google» ir bijusi vadošā interneta meklēšanas sektora kompānija. Tā ir tik populāra, ka kāds TV seriāla varonis pat jokojis, apgalvojot, ka beidzis «Google universitāti». Arī latviešu valodā ievazātais termins gugle labi raksturo lietotāju pieradumu pie šīs meklētājprogrammas. Tomēr «Google» netaisās gulēt uz lauriem. Pašlaik notiek aktīvs darbs pie tā, lai uzlabotu meklēšanas pakalpojumu kvalitāti un saglabātu savas pozīcijas tirgū.
Kopš darbības uzsākšanas 1998. gadā «Google» ir bijusi vairāk nekā vienkārši meklētājprogramma. Pa šo laiku ir izstrādāta meklēšanas tehnoloģija bezvadu ierīcēm, radītas versijas neskaitāmās valodās, kompānijai izplešoties kā 90-to gadu sākuma bēdīgi slavenajām interneta (dot-com) kompānijām. Tomēr «Google» darbība ir bijusi ievērojami tālredzīgāka nekā lielākajai daļai šo neveiksminieku.
«Google» pārstāvis Neits Tailers ir pastāstījis portālam «E-Commerce Times», ka kompānija nepārtraukti veic uzlabojumus un optimizē tās sistēmas: «Mūsu misija ir organizēt visu pasaules informāciju.» Bez tam «Google» ir arī aktīvi darbojusies, lai piesaistītu biznesa klientus. Visai pieprasītas ir kompānijas piedāvātās meklēšanas tehnoloģijas, kas ļauj orientēties uzņēmumu iekšējos tīklos un datu bāzēs. Kā skaidro Tailers, «pēc mūsu domām tīkls ir ļoti svarīgs, tomēr laba meklēšana nozīmē arī mēģinājumu organizēt informāciju, kas atrodas šaipus ugunsmūra».
Vietējā meklēšana un nākotnes prasības
Vēl viena «Google» pētītā darbības sfēra ir vietējā meklēšana. Tā ļauj lietotājiem meklēt kompānijas pēc ģeogrāfiskiem kritērijiem pat tad, ja tām nav savu mājas lapu.
«Forrester» analītiķe Šarlēna Lī gan apšauba šī darbības veida efektivitāti: «Vietējā mēroga uzņēmēji gan iegulda lielus līdzekļus reklāmā, bet parasti tā nav tīkla reklāma.» Tiesa, jaunais serviss, kas piedāvā meklēt objektu, ievadot arī pilsētas nosaukumu vai pasta indeksu, var palielināt uzņēmēju interesi par šo pakalpojumu.
Pašlaik vietējās meklēšanas arēnā «Google» sīvākais konkurents ir «Overture Services», kuru pašlaik jau pārņem savā īpašumā «Yahoo». «Overture» paredz, ka vietējās meklēšanas tirgus līdz 2008. gadam sastādīs jau miljardu dolāru.
«Google» aktīvi veido arī jaunus pakalpojumus. Viens no tiem ir «Froogle» — tīkla iepirkšanās palīgs, kas tagad tiek papildināts arī ar attēliem. Lī stāsta: «Viņi skenē kā traki — gan attēlus interneta veikalos, gan papīra katalogos. «Froogle» ļaus, ievadot meklējamā objekta ailē, piemēram, «bērnu apavi», saņemt attēlus ar tīklā pieejamajiem produktiem, kas atbilst meklējuma mērķim.» Šis darbības virziens veiksmīgi papildina jau esošos «Google» pakalpojumus, kā attēlu meklēšanas iespēju un «Google Catalogs», kas ļauj meklēt produktus internetā pieejamajos pasta pasūtījumu katalogos.
Gajs Krīss atzīmē, ka kompānija atrodas nepārtrauktā kustībā, vienlaikus strādājot kā uzņēmējiem, tā patērētājiem. Vairums «Google» konkurentu darbojas vai nu vispārējā meklēšanā, vai arī sniedz uz uzņēmumiem orientētus pakalpojumus. «Google» nodrošina abu veidu servisus, pie tam abos tiek piedāvāta ātra un kvalitatīva darbība.
Skaidrs, ka nākotnē, lielākam cilvēku skaitam izmantojot meklēšanas pakalpojumus, būs nepieciešams pielāgoties patērētāju vajadzībām. Tīkla inženieris, kas meklē terminu ATM, nebūs apmierināts ar balsu skaitīšanas mašīnām rezultātu ailē. «Google» nāksies rast risinājumu, kas ļaus sagrupēt rezultātus atbilstoši meklētāja vajadzībām. Krīss situāciju apraksta šādi: «Tikai saprotot, ko īsti vēlās patērētājs un kādas ir viņa intereses, meklētājprogramma varēs patiesi būt noderīga tās lietotājiem. «Google» apzinās, ka tai būs jāņem vērā katra indivīda meklēšanas vēsture. Ja kāds to var izdarīt, tad tie ir «Google»».
Resursi internetā:
- Google's Next Step E-Commerce Times