Foto: HP

2003. gadā Latvijā realizēti aptuveni septiņi tūkstoši klēpjdatoru par pieciem miljoniem latu, liecina specializētā datortehnoloģiju laikraksta «Digital Times» veiktais pētījums.

Gandrīz pusi — 48% — Latvijas klēpjdatoru tirgus kontrolē «Hewlett-Packard», IBM pieder 15,75% tirgus, bet «Acer», «Toshiba» un «Fujitsu-Siemens» aizņem katrs attiecīgi 8,54, 8,37 un 7,81% tirgus.

Lielākā daļa — 92,33% — pērn Latvijā pārdoto klēpjdatoru bijuši ar «Intel» procesoru. «AMD» procesori bijuši 7,67% klēpjdatoru. Izplatītākais klēpjdatoru ekrāna izmērs 2003. gadā bijis 15 collas pa diagonāli — vairāk nekā puse jeb 54,29% pārdoto klēpjdatoru bijuši ar šādu ekrānu. Otrs izplatītākais izmērs ir 14 collas — 40,83% no visiem pagājušā gadā tirgotajiem klēpjdatoriem.

Pētījumā apkopoti dati no «Acme Plus», «BIS S», «EET-Riga», «ELKO Latvija», «Elkor», «GNT Latvia», «ProLine» un «TechData Latvia».

Pēc pētījumu starptautisko kompāniju «Gartner» un IDC datiem, pasaulē klēpjdatoru līderis ir «Hewlett-Packard», bet otro vietu ieņem «Dell», kam Latvijā ir ļoti maza izplatība. Trešo, ceturto un piekto vietu pasaulē dala attiecīgi «Toshiba», IBM un «Fujitsu-Siemens».

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp