/nginx/o/2018/07/11/8674675t1h925d.jpg)
Lai gan Madonna ar savu kvēlo Britnijas Spīrsas skūpstīšanu it kā jau skaidri norādījusi, kuru viņa nākotnē gribētu redzēt popmūzikas karalienes tronī, savs sakāmais šajā sakarā ir arī austrālietei Kailijai Minogai. Taču arī viņai uz papēžiem min kāda jauniete — arī austrāliete, arī izskatīga būtne un kādreizējā seriāla «Kaimiņi» zvaigzne — Hollija Velensa.
Abas austrālietes savu jaunāko albumu izdeva vienā laikā, tikai divu atšķirīgu mūzikas ierakstu gigantu paspārnē: Kailija Minoga pārstāv EMI, bet Hollija Velensa — «Warner Music», turklāt pēdējais savu aizbilstamo bija iecerējis pretstatīt konkurentu izspēlētajam dūzim. Lai gan stilistiski abas jaunkundzes ir līdzīgas, pagaidām krietni labāk veicas Kailijai. Taču kas zina, cik ilgi…
Pateicoties māsai
Kailija Enna Minoga dzimusi 1968. gada 28. maijā Melburnā. Viņas tēvs Rons ir austrālietis piektajā paaudzē, savukārt mātei Kerolai ir velsiešu asinis. No trim bērniem ģimenē Kailija ir vecākā — viņas brālis Brendans ir televīzijas operators, bet māsa Denī arī ir dziedātāja, turklāt dažkārt viņa pat tiek dēvēta par talantīgāku.
Par savas karjeras startu Kailija var pateikties tieši jaunākajai māšelei. Denī reiz izlūgusies māti aizvest viņu uz kinoprovēm. Lai otra māsa mājās negarlaikotos, viņa tika ņemta līdzi, un komisijai iepatikās tieši Kailija. Tā viņa tika pie savas pirmās lomiņas bērnu seriālā «The Sullivans». Tolaik viņai bija tikai 10 gadu.
Austrālijā popularitāti Kailija guva ar filmēšanos seriālā «Neighbours» (arī pie mums redzētie «Kaimiņi»), kura laikā viņa paguva saostīties ar Džeisonu Donovanu. Viņš esot aiznesis 20 gadu vecās meitenes pa jokam iedziedāto singlu «The Locomotions» producentiem, un tie bija ieinteresējušies par jauno aktrisi. Pēc vēl viena singla «I Should Be So Lucky» izdošanas sekoja debijas albums, kas tika pārdots vairāk nekā divu miljonu eksemplāru lielā tirāžā. Popzvaigzne bija dzimusi.
Aiz Madonnas. Pagaidām
Kailijas karjera augšup virzījās triecientempā, taču vēlāk sākās stagnācija. 1994. gadā Kailija izdeva kārtējo albumu, kā arī filmējās kopā ar Žanu Klodu van Dammi filmā «Streetfighter». Šajā laikā dziedātāja paguva sevi izmēģināt arī teātra lauciņā, taču muzikālajā jomā viņai diez cik labi negāja.
Nākamais etaps tiek dēvēts par «pieaugt sākušās Kailijas» periodu. 1996. gadā viņa sāka darboties kopā ar «Manic Street Preachers» mūziķiem, taču 2000. gadā atgriezās pie popa. Šis laiks iezīmējās ar dziesmu «Spinning Around», kas pirmoreiz izskanēja Sidnejas olimpisko spēļu atklāšanā. Tai sekoja virkne citu gabalu ar superhitu «I Can't Get You Out Of My Head» priekšgalā.
2001. gadā klajā nāca albums «Fever», kas pilnībā norādīja uz to, ka Kailija ir atgriezusies slavas elitē, tikai nedaudz citā kvalitātē. Šis albums viņai sagādāja divas Britu mūzikas balvas, kā arī piecus līdzīga statusa atzinības pierādījumus dzimtajā Austrālijā. Pēc «Fever» izdošanas vajadzēja pieklust pat lielākajiem nelabvēļiem — Minogas zvaigzne nav norietējusi, viņa joprojām ir topā.
Starp citu, pēc mūzikas telekanāla VH1 rīkotās aptaujas rezultātiem, par izcilāko sievieti pēdējo 50 gadu mūzikas vēsturē atzīta Madonna, bet tūlīt aiz viņas ierindojās Kailija. Komercmūzikā ir īss radošais mūžs, un izturībā Minogu apspēlē tikai Madonna.
Vīru Kailijai!
Kopš 80. gadu beigām Kailijas Minogas vārds nezūd no masu saziņas līdzekļu uzmanības fokusa. Ja arī viņai attiecīgajā periodā neizdodas radīt kaut ko paliekošu mūzikas jomā, dzeltenā prese nenogurstoši seko līdzi viņas mīlas dēkām.
Palasot internetā atrodamo informāciju par dziedātāju, gan liekas, ka viņas kā vieglprātīgi izlaidīga dzīvesveida piekritējas tēls ir krietni pārspīlēts. Pēc dēkas ar Donovanu (arī viņš guva itin labus panākumus popmūzikā) Minogai bija romāns ar «INXS» līderi Maiklu Hatčensu. Tas beidzās šokējoši — Hatčenss 1997. gadā pakārās.
Vēl viņas kontā bijušas vairākas sīkas aizraušanās, kuru skaits pat vidējai latvju popzvaigznei būtu nieks. Pirms pāris gadiem gan likās, ka beidzot Kailija varētu iebraukt pat laulības ostā — vismaz par to liecināja viņas vairāk nekā divus gadus ilgušās attiecības ar britu modeli Džeimsu Gūdingu, kā arī «Daily Star» vēstījumi, ka dziedātāja nolēmusi dibināt ģimeni un par sava bērna tēvu vēlas tikai un vienīgi Gūdingu. Taču šīm attiecībām nebija lemts pāraugt precībās, abi pašķīrās, bet patlaban Minoga jau zvēr, ka viņas vienīgais un īstais ir franču aktieris Olivjē Martiness. «Ja mana dzīve ir piepildīta, tad man nav nekas pretī būt 65 gadus vecai vecmeitai,» pirms pāris gadiem izteicās Londonā mītošā austrāliete.
Atkal un atkal izskan runas par iespējamo mazuļa radīšanu, tikai tagad par tā potenciālo autoru tiek minēts Martiness. «Daudzi mani draugi ir precējušies, un viņiem ir bērni. Man patīk viņus šūpot uz ceļiem, bet ir patīkami viņus atkal atdot atpakaļ,» atzinusi dziedātāja. Ir viena lieta, ko vajadzētu ņemt vērā visiem Kailijas precinātājiem: māsām Minogām ir fantastiski panākumi mūzikā, taču mīlas frontē viņām pagalam neveicas.
«Mis Dupsis»
Kad 2000. gadā Kailija nomainīja draiskās kaimiņu meitenes tēlu pret seksīgas būtnes tēlu, parādoties videoklipos tērpos, kuru vairāk nebija nekā bija, viņa regulāri tikusi atzīta par vienu no glītākajām un iekārojamākajām dziedātājām. 155 centimetrus īsā gaišmate atzīta par seksīgākā auguma īpašnieci šovbiznesā, bet ciniskākie žurnālistu cunftes pārstāvji pat viņu iedēvējuši par «Mis Dupsis».
Viņas tēls gan nesaskan ar pašas publiski paustajām domām. Nesen dziedātāja apsūdzēja pēdējā laikā televīzijā redzētos videoklipus «popkultūras pornogrāfiskošanā», kā arī pavēstīja, ka pašas vecie fotoattēli, kuros viņa redzama visai trūcīgi tērpta, esot pavisam nekaitīgi salīdzinājumā ar to, ko tagad var vērot masu saziņas līdzekļos. Acīmredzot tā nav tikai izlikšanās un svētās neaizskaramības demonstrēšana — vai gan citādi Minoga būtu noraidījusi «Playboy» piedāvājumu pozēt kailai par 1,2 miljoniem sterliņu mārciņu. Starp citu, arī par Madonnas seksuālajām gaitām tiek stāstītas dažādas teikas un leģendas, taču viņa nekad nav pārkāpusi to svītru, kas erotiku šķir no klajas bezgaumības un prastas sava ķermeņa izrādīšanas.
Pati Kailija intervijā laikrakstam «Daily Star» žēlojusies: viņai ir apnicis, ka nepārtraukti tiek pieminēti viņas apaļumi: «Mana pēcpuse ir diezgan labi veidota, bet es nesaprotu, kādēļ ap to tāda jezga.» Taču pavisam nesen «Daily Star» ziņoja, ka Minogas jaunā albuma «Body Language» seksīgais reklāmas plakāts Holivudā esot izraisījis jau četras autoavārijas — šoferi aizskatījušies un nav paguvuši laikus nobremzēt.
2004. gada Kailija
Minogas jaunais albums nodēvēts visai zīmīgi — «Body Language» (ķermeņa valoda). Pati Kailija šoreiz pieņēmusi Brižitas Bardo tēlu un arī mūzikā negrasās akli sekot jaunākajām modes tendencēm, bet piedāvā 80. gados aktuālā sintīpopa sakausējumu ar popmūziku. Viņas jaunākais singls «Red Blooded Woman» ilgu laiku atradās topu pirmajās vietās, un klausītāji lēnām sāk pieņemt arī visu albumu. Ja neskaita jau pieminēto singlu, pārējās dziesmas ir skanējumā gudrākas, kas droši vien no Minogas netiek prasīts. Taču arī Latvijā «Body Language» tiekot itin labi pirkts, tāpēc nav bažu, ka šis disks varētu būt Kailijas gulbja dziesma.
Minogas sekotāja
Ja pēc «Body Language» uzreiz kompaktdisku atskaņotājā ieliek Hollijas Velensas jaunāko darbu «State Of Mind», pēc kāda laika var piemirst, ka disks ir nomainīts, — tik līdzīgi ir abi albumi. Tiesa, Hollijas dziesmas ir ritmiskākas un dinamiskākas, taču vairāki gabali ir ar 80. gadiem raksturīgo sintīpopa piesitienu. Šo rindu autors no abiem albumiem (un vērtējot arī dziedātājas vizuāli) priekšroku dotu Velensai, taču lielākā daļa klausītāju visā pasaulē tomēr lemj citādi.
Hollija Velensa (viņas īstais uzvārds gan ir ar serbisku pieskaņu) dzimusi 1983. gadā. Viņas māte, angliete Reičela, bija pazīstama modele, bet tēvs, serbu–horvātu izcelsmes pārstāvis Reiko, bijis gan modelis, gan ģitārists un pianists. Turklāt viņam piederēja modes veikals Melburnā, uz kuru tolaik iepirkties bieži vien gājusi arī Kailija ar Džeisonu Donovanu. «Katru reizi, kad viņi atnāca, mans tēvs lika iet apsveicināties, bet es kautrējos un visu laiku slēpos aiz kases,» atminas Hollija.
Jau drīz vien meitene sāka pozēt dažādiem reklāmas izdevumiem un jau 13 gadu vecumā par šādiem darbiņiem pelnīja 300 zaļo stundā. Hollija iekrita acīs seriāla «Neighbours» (Kailijas pēdās!) producentiem, 15 gadu vecumā tiekot pie skolnieces Felisitas lomas. Arī skolā viņa esot bijusi diezgan uzcītīga, un skolotāji droši vien ķēra kabatā pēc validola, kad meiteni ieraudzīja viņas debijas singla «Kiss, Kiss» (turku dziedātāja Tarkana hita kaverversijas) klipā. Tajā viņas ķermeni sedza tikai dažas stilizētas spalvu rotas, tāpēc nav brīnums, ka šo klipu Eiropā pat aizliedza demonstrēt dienas laikā. «Mums bija jāaiziet, cik vien tālu iespējams, no seriāla «Kaimiņi» radītā tēla. Domāju, ka tas bija labākais, kā tikt vaļā no mazas, jaukas meitenītes skolas apģērbā tēla.»
Straujāk un ātrāk
Kailija savu karjeru sāka naivas meitenītes tēlā, tikai vēlāk demonstrējot sava ķermeņa priekšrocības, bet Hollija uzreiz ķērās pie otrās fāzes, turklāt viņas karjera sākusi attīstīties daudz straujāk — viņai taču vēl ir tikai 20 gadu! Taču Minogas priekšteces sindroms zināmā mērā arī apgrūtina Velensas karjeru — kritiķi izņirgājās par viņas debijas albumu «Footprints», kas esot tikai akla sekošana Kailijai, vienīgi Hollijai bez apetītlīgās figūras neesot nekas cits piedāvājams. Viņa pat tika iesaukta par «tukšo, neīsto Holliju» (vārdu spēle — Holly Valance: Hollow Valance). Taču suņi rej, karavāna iet tālāk, un Velensu aizvien biežāk min kā Minogas konkurenti.
Pirmie panākumi Kailijas apsteigšanā viņai jau ir, pagaidām gan tikai skaistuma jomā. Pērn Hollija ieņēma otro vietu žurnāla «FHM» aptaujā par pasaules seksuālāko (pirmā — aktrise Halle Berija, trešā — Britnija Spīrsa) un otro vietu žurnāla «Maxim» aptaujā par pasaules iekārojamāko sievieti (pirmā — Kristīna Agilera), kā arī uzvarēja žurnāla «Loaded» aptaujā par visbiežāk internetā aplūkoto mūzikas slavenību (otrā — Kailija Minoga). Jāpiebilst, ka Žans Klods van Damme esot piedāvājis Velensai filmēties «Streetfighter» otrajā daļā, taču dziedātāja viņam esot iedevusi kurvīti.
Hollijai vēl ātrāk par Kailiju apnicis tas, ka viņu uzlūko tikai kā seksa objektu. Komentējot pirmā albuma reklāmas kampaņā izmantotās fotogrāfijas un klipu, viņa saka: «Es nekad neietu ārā ļoti īsos, piegulošos šortiņos. Jo vecāka es kļūstu, jo vairāk saprotu, ka negribu valkāt sīkus topiņus. Nav tā, ka man būtu kauns par sevi — vienkārši tā ģērbusies es jūtos kā d…a.» Tiek vēstīts, ka ikdienā Hollija labprātāk staigājot džinsos un botās.
Tiesa, pagaidām viņas vārdi nesaskan ar darbiem, jo arī «State Of Mind» bukletā vērojamas visai pārdrošas fotogrāfijas. Taču labāk par to Hollijai nevaicāt — viņas iecienītākais sporta veids esot kikbokss…