/nginx/o/2018/07/11/8677936t1hd788.jpg)
Latvijā 32% aptaujāto interneta lietotāju kompaktdiskus (CD-R) izmanto mūzikas ierakstīšanai, 30% — datu glabāšanai, 29% — filmām un 7,5% — spēlēm.
Igaunijā attiecīgi 43% — mūzikai, 27% — filmām, 18% — datiem un 11% — spēlēm. Lietuvā: 32% — datiem, 29% — filmām, 27% — mūzikai un 10% — spēlēm, aģentūru LETA informēja pētījuma autori no «Acme Baltija».
Latvijā 42% ierakstāmo kompaktdisku lietotāju par svarīgāko kritēriju disku izvēlē uzskata kvalitāti, 36% — cenu, 12% — ietilpību un tikai 8% — ražotāja vārdu. Igaunijā CD-R pircēji par galveno uzskata cenu (41%), pēc tam kvalitāti (35%) un ietilpību (13%). Igauņiem, pērkot kompaktdisku, ražotāja vārds nav noteicošs 8% lietotāju. Citus iemeslus norādīja mazs lietotāju skaits.
Lietuvā veiktā aptauja parāda, ka cenu kā svarīgu kritēriju, izvēloties diskus, norādīja salīdzinoši mazāk lietotāju — 29%. Pārējie četri kritēriji tika novērtēti aptuveni vienādi: CD-R ietilpība —19%, ražotāja vārds — 18%, kompaktdiska iesaiņojums — 16% un kvalitāte — 14%.
Kā liecina pētījums, visu triju Baltijas valstu CD-R pircēji ir taupīgi, bet ražotāja vārds visnozīmīgākais ir lietuviešiem, un Lietuvas lietotājus visvairāk interesē iesaiņojuma lielums.
Aptaujas laikā internetā no 2003. gada decembra līdz 2004. gada janvārim aptaujāts vairāk par 700 Latvijas, 500 Igaunijas un vairāk par 1700 Lietuvas dažādu vecumu un profesiju ierakstāmo kompaktdisku lietotāju.
Latvijā un Lietuvā vispopulārākā kompaktdisku ierakstīšanas programma ir «Ahead Software» produkts «Nero» — par tādu to atzinuši 79% respondentu Latvijā un 82% Lietuvā. Latvijā lieto arī «Roxio Easy CD Creator» (4%). Igaunijā «Nero» arī ieņem dominējošo pozīciju — 75%. «Roxio Easy CD Creator» piekritēju Igaunijā ir aptuveni 5%.
Aptaujas dati rāda, ka Latvijā dominē 24 ātrumu (19%), astoņu ātrumu (18%) un 12 ātrumu (16%) kompaktdisku ierakstīšanas ierīces. Tāpat kā Lietuvā, aptuveni 20% lietotājiem ir 40x un ātrākas ierīces. Savukārt Igaunijā 40x un ātrākas ierīces ir 29% lietotāju, 24x — 20%, 32x — 15% un 12x — 13%.