Slavenais Šaoliņas klosteris, kura mūki pazīstami ar savu cīņas mākslas skolu, iesniedzis pieteikumu preču zīmes «Šaoliņ» reģistrēšanai vairāk nekā 80 valstīs, lai aizsargātu autentisko «Šaoliņas garu» pret viltojumiem, informē Ķīnas ziņu aģentūra «Sjiņhua».
Šaoliņas klostera lielās popularitātes dēļ daudzi sākuši izmantot klostera vārdu komerciāliem mērķiem.
Ķīnas preču zīmju un patentu pārvalde noskaidrojusi, ka daudzās valstīs dažādi uzņēmumi sacenšas par preču zīmju reģistrēšanu, kuru nosaukums saistīts ar Šaoliņu. Piemēram, ASV Rietumkrastā vien darbojas trīs Šaoliņas tempļi, bet Eiropā tādi atrodami Vīnē un Budapeštā.
«Šiem Šaoliņas tempļiem nav nekā kopīga ar Šaoliņas templi Sonšaņā Henaņas provincē,» teica budistu klostera cīņas mākslas skolotājs Ši Jaņlu.
Ķīnā patlaban tiek lietotas 54 ar Šaoliņas vārdu saistītas preču zīmes. Slavenā klostera vārdā nosauktas viesnīcas, restorāni, alus, automašīnas, riepas, mēbeles, vīni un cigaretes, bet neviens no šiem produktiem vai uzņēmumiem nav saistīts ar slaveno budistu klosteri.
Klosteris jau iesniedzis pieteikumu par iekļaušanu UNESCO pasaules kultūras mantojuma sarakstā.
Šaoliņas klosteris dibināts 496. gadā Henaņas provinces kalnos. Klosteris kļuvis slavens visā pasaulē kā unikālās ķīniešu cīņas mākslas ušu skola. Ušu apvienoti dažādu cīņas veidu paņēmieni. Šaoliņas klosteris ir arī Ķīnas budisma svētvieta.