/nginx/o/2018/07/12/8726705t1he280.jpg)
Mobilo sakaru priekšapmaksas kartes Latvijā nav nekāds jaunums, taču daudziem, iespējams, tā arī nav īsti skaidrs, ar ko tās atšķiras sava starpā un no pastāvīgā pieslēguma. Šiem jautājumiem būs veltīta šī rakstu sērija.
Izdevumu kontrole
Priekšapmaksas kartēm raksturīga ērta izdevumu kontrole, nav iespējams iztērēt vairāk līdzekļu, nekā lietotājs var atļauties. Šis faktors vienlīdz labi attiecas uz vairākām situācijām:
- ja priekšapmaksas kartes lietotājs pats sev iegādājas atjaunošanas kartes sarunām — lietotājs pārzina savas iespējas un mēnesī sarunām atvēl tieši tik līdzekļu, cik var atļauties;
- ja vecāki iegādājas kartes savām atvasēm — vecāki mēdz iegādāties saviem bērniem atjaunošanas kartes par konstantu summu mēnesī, tā iegūstot pārliecību, ka bērns vienmēr būs sasniedzams, tajā pašā laikā —netiks norunāta lielāka summa, nekā ir ieplānots;
- ja darba devējs iegādājas atjaunošanas kartes saviem darbiniekiem, tiek atvieglots izmaksu administrēšanas process, jo vairs nav jāseko līdzi darbinieku sarunu limitam un mēneša beigās jānodarbojas ar pārtērētā limita starpības atvilkšanu no darbinieka algas.
Pakalpojuma lietošanas papildu izmaksas
Priekšapmaksas kartēm salīdzinājumā ar pastāvīgo pieslēgumu ir tāda priekšrocība, ka jāmaksā tikai un vienīgi par norunātajām minūtēm vai nosūtītajām īsziņām. Salīdzinājumā ar pastāvīgo pieslēgumu, priekšapmaksas kartēm:
- nav jāmaksā par pakalpojuma lietošanas sākšanu — pat iegādājoties priekšapmaksas starta komplektu, iemaksātā nauda ir līdzvērtīga sarunu avansam, ko pēc tam lietotājs var norunāt;
- nav abonēšanas maksas;
- nav jāmaksā par numura noteicēju;
- nav jāmaksā par līdzsavienojumu.
Šie faktori ir noteicoši tiem potenciālajiem telekomunikāciju pakalpojumu lietotājiem, kas šos pakalpojumus lietos reti. Piemēram, ja telekomunikāciju sakaru lietotāja ieradumi vairāk saistās ar ienākošo zvanu saņemšanu, nevis zvanīšanu citiem, tad priekšapmaksas karte ir finansiāli izdevīgāka. Cilvēks var pilnvērtīgi lietot mobilo tālruni, mēnesī iztērējot tikai 1,99 latus (lētākā «Amigo» atjaunošanas karte), turpretim, ja ir pastāvīgais pieslēgums, tik zemas izmaksas nekādi nav sasniedzamas, jo abonēšanas maksa vien jau ir divas reizes lielāka par šo summu.
Abonēšanas maksas neesamība ir izdevīga arī tiem mobilo sakaru lietotājiem, kam šo pakalpojumu sanāk lietot neregulāri. Piemēram, ja vienu vai vairākus mēnešus mobilos sakarus lietot nav nepieciešams, tad šis periods priekšapmaksas kartes lietotājam neko nemaksā; rodoties vajadzībai atsākt mobilos sakarus, iespējams atgūt esošo numuru («Amigo» lietotājiem šis pakalpojums ir bez maksas).
Ērta lietošanas sākšana
Priekšapmaksas kartes lietošana ir ļoti ērta. Sākot kartes lietošanu, nav jādodas uz telekomunikāciju operatora filiālēm, lai noslēgtu līgumu. Priekšapmaksas kartes starta komplekti (tajos ietilpst SIM karte ar numuru un avanss sarunām) ir nopērkami faktiski visās mobilo telefonu tirdzniecības vietās, preses kioskos, degvielas uzpildes stacijās un Latvijas Pasta filiālēs visā Latvijā — potenciālais lietotājs var izvēlēties sev ērtāko vietu kartes iegādei un burtiski piecu minūšu laikā kļūt par pilnvērtīgu mobilo sakaru lietotāju (protams, nepieciešams arī mobilais telefons).
Turklāt priekšapmaksas karšu iegādē nepastāv vecuma ierobežojums, kas, ņemot vērā telekomunikāciju attīstību un dzīves tempa palielināšanos, ir ļoti svarīgs faktors. Ik gadu par mobilo telefonu lietotājiem kļūst arvien jaunāki cilvēki, bet par pastāvīgā pieslēguma abonentu var kļūt tikai no 18 gadu vecuma.
Turpmāk — detalizēts Latvijā pieejamo priekšapmaksas karšu salīdzinājums un atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, kas palīdzēs izvēlēties jums piemērotāko priekšapmaksas karti.