Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Visus ceļus nevar noasfaltēt

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: www.la.lv

Mūsu māja atrodas 10 metrus no 2. šķiras autoceļa Code – Pēternieki. Pa šo grants ceļu intensīvi brauc smagās mašīnas, vedot granti un šķembas no karjera. Darbdienās pusstundas laikā garām aizbrauc septiņas mašīnas! Arī Kaukāza plūmju stādījumi mūs neglābj no putekļiem. Tos esam spiesti elpot visu vasaru. Pagasts diemžēl te neko nevar līdzēt. Kā glābties no putekļiem?

VAS «Latvijas Valsts ceļi» uzturēšanas kontroles daļas vadītājs Jānis Kastanovskis informē, ka šis valstij piederošais ceļš ir Jelgavas nodaļas pārziņā un to apsaimnieko atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem. Ceļu uzturēšana neparedz laistīšanu ar ūdeni vai citiem līdzekļiem putekļu ierobežošanai. Arī nauda šim mērķim nav iedalīta. Arī noasfaltēt visus grants ceļus nav reāli. Iedzīvotāji ceļu apsaimniekotājam var prasīt uzlikt zīmes, kas ierobežotu braukšanas ātrumu. Tas mazinās putekļus.

Jānis Kastanovskis informēja, ka, piemēram, Somijā cīņā pret ceļa putekļiem izmanto kalcija hlorīda 30 % šķīdumu (nejaukt ar minerālmēslojumu kālija hlorīdu, un vārāmo sāli – nātrija hlorīdu). Tas salipina putekļu daļiņas. Ceļus laista ik mēnesi vai pēc pusotra. Tiesa, kalcija hlorīds ir agresīvāks nekā nātrija hlorīds, tas vairāk veicina metāla koroziju. Turklāt tas ir desmit reizes dārgāks par vārāmo sāli.

Komentāri
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu