Kaut gan jaunu auto pārdošana Latvijā gada sākumā faktiski ir apstājusies, vairāki oficiālie auto dīleri rokas nenolaiž un pārkvalificē biznesu, arī pārņemot no līzinga kompānijām atņemtos auto tālākai pārdošanai, ceturtdien vēsta «Dienas Bizness».
Līzinga kompānijas «Swedbank Līzings» vadītājs Daniils Ruļovs laikrakstam stāsta, ka pēdējā laikā vairāki autodīleri vērsušies ar piedāvājumu savā paspārnē pārņemt konkrētas markas automašīnas, ko līzinga kompānijas pārņēmušas no saviem klientiem, kuri vairs nav spējuši maksāt līzingu.
Ruļovs atceras, ka vēl samērā nesen bija tāda situācija, ka līzinga kompānijas vērsās ar lūgumu pārdot, bet tagad auto dīleri paši nāk klajā ar piedāvājumu pārņemt, atpirkt atņemtos auto un solās tos sakopt un pārdot tālāk. Cenas šādiem auto ir salīdzinoši izdevīgas. Tirgū kopumā, pēc Ruļova secinātā, cenas auto kļuvušas lētākas, jo arī paši dīleri šīs cenas «nosituši uz leju» saistībā ar to, ka noliktavās bija pārpalikumi un auto vajadzēja pārdot, lai palielinātu likviditāti.
«SEB Līzings» jau sācis sadarbību ar «Bensons auto» lietoto auto nodaļu un sāk sadarbību arī ar «Wess» par lietotu auto tirdzniecību. «Wess», kas piedāvā jaunus «Toyota», «Lexus» un BMW markas auto, ģenerāldirektors Alekandrs Oskins laikrakstam apstiprinājis, ka kompānija uzrunājusi līzinga kompānijas, ka «Wess» varētu uzņemties tirgot no klientiem atsavinātos auto.
Tāpat rīkojas arī uzņēmums «Domenikss», kas tirgo «Mercedes» markas automašīnas. Uzņēmuma direktors Viktors Troicins atklāj, ka patlaban kompānija sākusi sarunas ar vadošajām līzinga kompānijām par atsavināto automašīnu tirdzniecību, izmantojot «Domenikss» starpniecību. Turklāt uzņēmums ir gatavs arī tirgot citu marku spēkratus, un šim nolūkam kompānija plāno Rīgā izveidot speciālu tirdzniecības vietu, kur vienuviet varētu atrasties pat līdz 200 vieglo auto.
Auto tirdzniecības uzņēmuma «Baltijas realizācijas centrs» direktors Aldis Pīlēns uzskata, ka jauno auto tirgotājiem tas ir viens no veidiem, kā pielāgoties tirgus situācijai.
«Mēs neesam tik bagāta valsts, lai visi varētu atļauties braukt ar jauniem auto. Nekur Eiropā lielpilsētās mēs neieraudzīsim tik daudz jauno auto, it īpaši jau apvidus automobiļu, kā to pagaidām mēs varam novērot Rīgā. Domāju, ka šī situācija drīz varētu mainīties. Loģiski, ka jauno auto tirdzniecības apjomi samazināsies, tādēļ autodīleriem ir jāmeklē citi risinājumi,» saka Pīlēns.
Statistikas dati liecina, ka šā gada janvārī reģistrēti tikai 494 jauni vieglie auto, kas ir par 1697 auto jeb 77,5% mazāk nekā janvārī pirms gada.