Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Līdz šim, domājot par kinētiskās enerģijas reģenerāciju elektromobīļos un hibrīdauto, pārsvarā visa uzmanība tika pievērsta tieši bremzēšanas enerģijai. Tā tika novadīta vai uz kādu mehānisku ierīci, piemēram papildu spararatu, vai arī bremzējot tika griezts elektromotors, kas darbojās kā ģenerators.
Taču automašīnai braucot, īpaši pa nelīdzenu ceļu, tās piekare absorbē vērā ņemamu enerģijas daudzumu, kas parasti izdalās siltuma veidā. Taču zinātnieki ir izstrādājuši sistēmu, kas ceļu nelīdzenumu radīto kinētisko enerģiju pārvērš elektriskajā. Sistēmas pamatā ir lineārs elektromagnētiskais ģenerators.
Amortizatoru radīto elektroenerģiju var izmantot, lai uzlādētu automašīnas akumulatorus. Turklāt šī sistēma elekromobīlī vai hibrīdauto var būt kā «viena no» elektriskās enerģijas radīšanas sistēmām.
ASV zinātnieku izstrādātie elektromagnētisko amortizatoru prototipi jau šogad tikšot testēti vairākos elektromobīļos.