Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Kurš pērk bentlijus krīzes laikā?

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Scanpix/Reuters

Krīzes apstākļos jaunu luksusauto cienītāju rindas ir sarukušas, bet ne pilnībā iznīkušas — kā rāda Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati, arī šā gada pirmajos mēnešos ir atradušies uzņēmumi un uzņēmēji, kam kārtīgs bentlijs vai kajenns ir bijis vienkārši nepieciešams.

Salīdzinoši maz gan dārgo auto cienītāju vidū ir bijis Latvijas miljonāru saraksta dalībnieku. Tomēr jaunu «Bentley Continental Flying Spur» modifikāciju «Speed» (cena ASV — ap 200 tūkstošiem dolāru) šopavasar iegādājusies mazpazīstamā kompānija «Pērle-M», kas pēc tuvākas ieskatīšanās pieder savu «Admirāļu klubu» laikus un laimīgi pārdevušā Jāņa Dāvja dzīvesbiedrei Margaritai Dāvei.

Tāpat saimnieku krīzes laiku Latvijā veiksmīgi atradis «Lexus LX 570» džips, kura oficiālā īpašniece ir nezinātājam neko īpašu neizsakošā Ēdolas pagasta zemnieku saimniecība «Ezernieki». Taču patiesībā var gandrīz droši teikt, ka ar šo vismaz 60 tūkstošus latu vērto auto vizināsies neviens cits kā saimniecības īpašnieks, miljonārs Valentīns Kokalis.
Tomēr lielākoties gan jaunos luksusauto šopavasar iegādājušās pilnīgi nepazīstamas un arī faktiski nesameklējamas kompānijas. Tā, piemēram, vēl pie viena, tikai parasta «Flying Spur» bentlija tikusi kāda SIA «Autobag», kura saskaņā ar «Lursoft» datiem pieder ārzonā nomaskētiem īpašniekiem un kuras vienīgais valdes loceklis ir kāds 1983. gadā dzimis jauneklis, bet pāris «Infiniti FX 35» iegādājusies SIA «Baltic Business Aviation Center», kuras īpašnieki ir plašākai sabiedrībai tāpat ne visai pazīstamie Leonīds Gorodņickis un Romāns Starkovs.

Savukārt, ja uz ielas pamanāt lepnu (un jaunu) «Lexus LS 600H» ar valsts reģistrācijas numuru «LIDOSTA1», ziniet, ka tās īpašniece ir AS «Toyota Baltic», bet lietotāja — VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga»», kuras preses sekretārs Mārtiņš Langrāts gan mēģināja iestāstīt, ka «mēs neesam šādu mašīnu iegādājušies. Jums ir neprecīza informācija».

Toties jau pavisam grūti atrodami saimnieki izrādījušies lielākajai daļai šogad sapirkto «Porsche Cayenne» — publiskās datu bāzes klusē par tādām kompānijām kā «B&K Holding Services», «Tuskulums», «Albe-A» un to pašu «Autobag» (kurai ar vienu pašu bentliju bijis par maz).

Uz šā fona pat dīvaini izceļas 2008. gada izlaiduma «Porsche Cayenne» pircējs — SIA «Diimpex», kuras valdes loceklis Edgars Klinsons skaidri un gaiši paskaidro: «Mašīna ir domāta pārdošanai. Tā ir luksusa klases komplektācijā — 130 000 eiro maksā jauna, bet šī ir lietota, tādēļ cena būs zemāka. Es vēl nezinu, kam mašīnu pārdošu, — interesējas gan no Latvijas, gan ārzemnieki. Mēs nepērkam mašīnu, mēs ņemam uz pēcapmaksu un, kad pārdodam, tad norēķināmies. Ja uz mašīnu var nopelnīt 300–500 eiro, es uzskatu, ka tas ir normāli. Domājam, kā izdzīvot, kā attīstīties. Krīze ir tiem, kuri neko negrib darīt.»

Komentāri
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu