Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
/nginx/o/2018/07/16/10122519t1hdde6.jpg)
[gal:416684]
Līdz ar «Bugatti Veyron» parādīšanos tirgū dažādus nelielus auto būves ateljē ir apsēdusi mānija uzbūvēt pasaulē ātrāko ielas auto, lai tikai varētu pārspēt «Veyron». Tas nekas, ka gandrīz visi šie auto vairāk atgādina lielus kartingus ar simbolisku virsbūvi, bet reālās ikdienas izmantošanas iespējās tiem līdz «Veyron» ir tik pat tālu, kā līdz Mēnesim. Tomēr vismaz labi, ka ir motivācija censties...
Šoreiz runa ir par Deivida B. Makahana uzbūvēto «Maxximus G-Force». Lai gan šis auto pagaidām vēl nav veicis maksimālā ātruma oficiālos rekordbraucienus, tomēr tiek uzskatīts, ka šis auto tiešām varētu izrādīties visātrākais. Tas tāpēc, ka «Maxximus G-Force» jau ir apliecinājis savas spējas uzstādot ielas auto rekordus paātrinājuma un bremzēšanas dinamikā. Sprintu 0-96 km/h (60 jūdzes stundā) auto veic 2.134 sekundēs, bet ātrums 160 km/h (100 jūdzes stundā) tiek sasniegts jau pēc 4.541 sekundēm. Savukārt 0-160-0 km/h uzdevumu auto spēj izpildīt 8.861 sekundē.
Līdz ar to «Maxximus G-Force» ir pārspējis līdzšinējos «Ultima GTR» piederošos rekordus. Taču tas nav nekāds pārsteigums, jo «Maxximus» ir uzbūvēts izmantojot tādu pat šasiju un virsbūvi, tikai aprīkots ar citu dzinēju un atšķirīgām tehnoloģijām. Šoreiz ir izmantots 7.0 litru V8 dzinējs ar diviem turbokompresoriem, kura jauda sasniedz 1600 zirgspēkus. Dzinējs strādā pārī ar sekvenciālo ātrumkārbu. Savukārt, lai auto varētu tik strauji nobremzēt, tas aprīkots ar 14’’ bremžu diskiem un sešcilndru bremžu skavām visiem riteņiem.