/nginx/o/2018/07/16/10206682t1h3b9e.jpg)
Šķidrumiem ar magnētiski regulējamo viskozitāti piemīt apbrīnojamas īpašības – magnētiskā lauka ietekmē tie acumirklī spēj pārvērsties no viegli plūstošiem par īpaši stingru, gandrīz cietu substanci. Pirmo reizi autobūves vēsturē «Porsche GT3» šī tehnoloģija tiks izmantota motora balstos (spilvenos).
Kopumā šādi magnētiskie šķidrumi autobūvē vairs nav jaunums. Taču līdz šim tie popularitāti bija iemantojuši sportisku automašīnu piekarēs, nodrošinot piekares acumirklīgu adaptāciju ceļa segumam un vadītāja braukšanas manierei. Taču rezerves daļu ražotāja «Delphi» inženieri ir atklājuši, ka šo šķidrumu spēju mainīties lieti var izmantot arī motora balstu izgatavošanā.
It kā loģisks jautājums, kāpēc gan tik komplicēta tehnoloģija ir nepieciešama tik vienkāršā detaļā, kā motora balsta spilvens. Izrādās, ka tieši mainot motora balstu raksturlielumus var lieliski regulēt vibrāciju un trokšņu līmeni salonā, kā arī vienlaikus nodrošināt auto stabilitāti un labāku dzinēja vilkmi «jaudas» režīmos.
Kā norāda tehnoloģiju izstrādātāji no «Delphi», tad: «Šī ir pirmā tehnoloģija, kas spēj precīzi, tiešsaistes režīmā slāpēt un kompensēt auto dzinēja un transmisijas radītās svārstības. Turklāt visplašākajā frekvenču diapazonā.» Auto ražotāji, kas līdz šim strādājuši kopā ar «Delphi» esot bijuši pārsteigti, cik daudz šīs tehnoloģijas izmantošana spēj ietekmēt auto veiktspēju.
Līdz šim «Delphi» nodrošināja tehnoloģiju, kas motora balsta spilveniem ļāva kompensēt kādas noteiktas frekvences vibrācijas, taču jaunā tehnoloģija pieļauj dinamiski mainīgu dažādu frekvenču vibrāciju slāpēšanu.
Pagaidām gan tehnoloģija ir dārga, un sākotnēji tiks izmantota tādos augstas veiktspējas auto kā «Porsche GT3» un luksusa klases limuzīnos. Taču ražotājs uzskata, ka pieaugot pieprasījumam tehnoloģijas izmaksas izdosies samazināt, un tā varētu nonākt arī plašpatēriņa auto.