/nginx/o/2018/07/16/10206733t1haf5a.jpg)
Ekoloģisko prasību stingrība un elektro auto pēkšņais uzbrukums, šķiet, ir atklājis arī jaunu dzīvību klasiskajos benzīna iekšdedzes dzinējos. Apbrīnojamā kārtā, dažu gadu laikā ražotāji ir spējuši radīt tehnoloģijas, kas ļauj būtiski paaugstināt šo dzinēju efektivitāti. Pēdējie jaunumi ir no japāņu auto ražotāja «Nissan», kas nule kā paziņojis, ka izstrādājis efektīvāku tehnoloģiju par tiešo degvielas iesmidzināšanu.
«Nissan» inženieri ir izpētījuši, ka izmantojot divu inžektoru sistēmu, dzinēja degvielas patēriņu iespējams samazināt par apmēram 4%. Neliels, taču visai vērtīgs ieguvums. Tiesa šī tehnoloģija ir piemērota tikai nelielas kubatūras dzinējiem, ar nelielu viena cilindra darba tilpumu. Izmantojot divas, mazākas degvielas sprauslas degvielas mikropilienu diametru ir iespējams samazināt par aptuveno 60%, kas būtiski uzlabo degmaisījuma veidošanos.
Turklāt ne mazā būtiska priekšrocība, ka divu inžektoru sistēma ir par 60% lētāka nekā komplicētā tiešās iesmidzināšanas tehnoloģija. Turklāt tās izgatavošanai nepieciešams par 50% mazāk augstvērtīgo metālu.
Paredzams, ka jaunā tehnoloģija sērijveida ražošanā nonāks jau nākamgad.