«Toyota» pārbauda arī «Lexus» hibrīdautomašīnu bremzes

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Reuters/Scanpix

Japānas autobūves kompānija «Toyota Motor Corp.» patlaban cenšas noskaidrot, vai «Lexus» hibrīdautomašīnu modeļos ir tās pašas bremžu sistēmas problēmas, kas «Prius» automobiļos, lai arī autoražotājs sūdzības nav saņēmis, šodien paziņoja uzņēmuma preses pārstāve.

Kompānija ceturtdien pavēstīja, ka jau pārveidojusi ABS sistēmu jaunākajiem «Prius» modeļiem, kas tiek ražoti no pagājušā mēneša, un drīzumā paziņos par veicamajiem pasākumiem jau pārdotajos automobiļos.

«Toyota» paskaidroja, ka ABS sistēmā novērota neliela aizture brīdī, kad rekuperatīvā bremzēšana pārslēdzas uz hidraulisko bremzi.

Taču arī «Lexus» hibrīdautomašīnu modeļos «HS250h» un «Toyota Sai» tiek izmantota tā pati bremžu sistēma, kas «Prius».

«Mēs veicam piesardzības pasākumus, lai noskaidrotu, vai šajās automašīnās nav novērotas tādas pašas problēmas ka «Prius»,» sacīja preses pārstāvis Mieko Ivasaki.

Tomēr viņš piebilda, ka kompānija līdz šim nav saņēmusi sūdzības par bremžu defektiem «Lexus» automašīnās.

Tajā pašā laikā biznesa laikraksts «Nikkei» vēsta, ka «Toyota» ASV un Japānā nolēmusi atsaukt aptuveni 270 000 «Prius» automašīnu, lai novērstu tajās radušās bremžu sistēmas problēmas.

Kā ziņots, «Toyota» visā pasaulē atsaukusi gandrīz astoņus miljonus automašīnu, lai tajās novērstu problēmas ar gāzes pedāļiem, kas mēdz iesprūst daļēji nospiestā stāvoklī vai ieķerties nenostiprinātos grīdas paklājiņos.

Kompānija lēš, ka šo problēmu dēļ autoražotājs varētu zaudēt līdz pat 180 miljardiem jenu (vienam miljardam latu).

Savukārt Vācijas laikraksts «Financial Times Deutschland» piektdien ziņo, ka Japānas autoražošanas gigants par gāzes pedāļu problēmām vairākās kompānijas automašīnās zinājis jau kopš 2007. gada.

Situāciju labi pārzinošs informācijas avots laikrakstam pavēstīja, ka «Toyota» veiktie testi skaidri norādījuši, ka gāzes pedālis var iesprūst.

«Financial Times Deutschland» redzētajos dokumentos vēstīts, ka «Toyota Auris» modeļos gāzes pedālis iesprūdis vairākas reizes mēnesi ilgušajās pārbaudēs, šai problēmai galvenokārt rodoties ziemas mēnešos, kad automašīnu salonos veidojas kondensāts.

Pārbaudīti tika trīs atšķirīgi modeļi, un kompānijas vadītāji par testu rezultātiem tika informēti vairākas reizes.

Līdzīgu informāciju paudis arī Vācijas laikraksts «Wirtschaftswoche».

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu