Pagaidām oficiālā «Tu-134» katastrofas versija vēl nav izskanējusi, bet tikmēr mediji apkopo un izvirza arvien jaunus katastrofas iespējamos iemeslus. Savas versijas steidz izvirzīt arī ārzemju mediji, piemēram, Izraēlas laikraksts «Haaretz» piektdien rakstīja par nepieciešamību pārskatīt «sazvērestības» versiju.
Medijiem jauna «Tu-134» katastrofas versija: sazvērestība
Laikraksts uzskata, ka sazvērestība izplānota pret pieciem zināmiem Krievijas kodolspeciālistiem, kuri esot palīdzējuši Irānai attīstīt kodolprogrammu.
Zinātnieki Sergejs Rižovs, Genādijs Banjuks, Nikolajs Trunovs, Valērijs Ļaļins un Andrejs Trofimovs arī gāja bojā «Tu-134» katastrofā Karēlijā.
Trofimovs piedalījies atomelektrostacijas (AES) būvniecībā Irānā, Rižovs bijis viens no vadošajiem kodolrūpnīcas speciālistiem Indijā. Visi pieci bija ceļā uz svarīgu tikšanos, kur bija plānots apspriest dažādus jautājumus, kas saistīti ar kodolreaktoru izstrādi. Viņu nāve, kā atzīst Krievijā, ir smags trieciens nacionālajai kodolrūpniecībai. Lai attaptos no šī trieciena, būšot vajadzīgs ilgāks laiks.
Avoti Krievijā sacījuši, ka izmeklēšanā netiek pārbaudīta sazvērestības iespēja un visticamākais esot cilvēciskais faktors vai tehniskas problēmas. Tomēr tiek atgādināts, ka irāņu zinātnieki jau vairākkārt kļuvuši par mīklainu negadījumu upuriem, tai skaitā cietuši aviokatastrofās.
Atsaucoties uz avotiem Krievijas militārajās aprindās, laikraksts vēsta, ka bojāgājušie speciālisti piedalījās Irānas AES reaktora būvniecības darbos.
Tāpat tiek uzsvērts, ka aviokompānija, kuras lidmašīna traģiski avarēja, pēdējās minūtēs pirms liktenīgā lidojuma samainīja lidmašīnu, neinformējot pasažierus, tādā veidā rupji pārkāpjot procedūru. Tiek ziņota, ka iesākumā lidojumam bija paredzēts Kanādā ražots «Bombardier CRJ-200».