Festivālā «Staro Rīga» būs 80 objekti

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto.

Gaismas festivālā «Staro Rīga» iekļauti 80 objekti, kas būs apskatāmi laikā no 17. līdz 20. novembrim. Visu objektu gaismas spēles varēs vērot laikā no plkst. 18.00 līdz 23.00, atšķirīgs darba laiks būs īpašajiem notikumiem. Šī gada festivāla tēma ir «Pilsētas stāsti». Vairāk nekā 100 mākslinieku dalīsies savās pārdomās un vērojumos par pilsētu, piedāvājot savus gaismas stāstus. 

Gatavojoties festivālam, notiks konkursi, interaktīvas akcijas sociālajos tīklos un līdzdalības akcija «Staro Rīga – Staro arī Tu!». Festivāla kopējā koncepcija tiks realizēta deviņās programmās. Pirmoreiz festivālā iekļauta vides reklāmas stendu programma. Arī šogad būs gaismas kafejnīcu maršruts. 

Festivāla konkursa programmā iekļauti 22 Rīgas domes finansēti un konkursa kārtībā izvēlēti gaismas objekti. Šos darbus veido gan pieredzējuši producenti, mākslinieki, gaismas režisori, gan autori, kas lielas formas gaismas objektus realizēs pirmo reizi. 

Otrā lielākā grupa ir festivāla sadarbības partneru gaismas objektu programma. Šīs programmas objekti tiek finansēti no uzņēmēju līdzekļiem, un šogad šajā grupā būs 10 dažāda mēroga gaismas objekti, ko gaismas festivālam pieteikuši uzņēmumi un iestādes, kas izgaismos ne tikai savas ēkas, bet arī iesaistīsies festivālā ar īpašām gaismas instalācijām pilsētvidē. Šogad festivālā piedalās «Lattelecom», «SEB banka», «Laima», «Tele 2», «Gjensidige», «Lufthansa», «Riga Plaza» un citi uzņēmumi. 

Jauniešu un studentu konkursa gaismas objektu programma šogad, tāpat kā pērn, top sadarbībā ar mobilo sakaru operatoru «Tele 2». Šajā grupā apvienoti 17 darbi, kas veidoti ar radošu un atraktīvu pieeju. Lai arī katra objekta izveidošanas izmaksas nepārsniedz 500 latus, jauniešiem ir izdevies likt lietā izdomu, radot interesantus un interaktīvus gaismas objektus. 

Pirmo reizi gaismas festivālā «Staro Rīga» sadarbībā ar vides reklāmas aģentūru «JCDecaux» un biedrību «LADC» izveidota vides reklāmas stendu gaismas objektu programma, kurā tika aicināts piedalīties ikviens reklāmas industrijas dalībnieks. 

Starptautiskā programmā būs redzams 2014. gada Eiropas kultūras galvaspilsētu Rīgas un Ūmeo interaktīvs sadarbības objekts. Abās pilsētas vienlaikus notiek gaismas festivāli, un Rīgas un Ūmeo iedzīvotāji ir aicināti satikties virtuālā vidē, veidojot gaismas tiltu starp abām pilsētām. 

Šogad pirmo reizi notika starptautiska radošā darbnīca «Riga 2014 Think Tank», kurā Latvijas augstskolu studenti starptautiski atzītu mākslinieku vadībā ģenerēja idejas, kā ar radošām pieejām un interaktīvu objektu izveidi uzlabot gaisotni Rīgas tumšajās vietās. Dažas no idejām tiks realizētas jau šī gada gaismas festivālā. 

Arī šogad «Staro Rīga» turpinās iezīmēt pastāvīgos pilsētas izgaismojuma objektus – vairāku Rīgas skolu izgaismotās fasādes un gaismojumus, kuri paliks pilsētvidē ilgtermiņā. 

Festivāla īpašo pasākumu programmā iekļautas performances, priekšnesumi un norises, kas spilgtina gaismas festivāla «Staro Rīga» norisi. 

Festivāla «Staro Rīga» kopējās izmaksas tiek lēstas ap 400 000 latiem, no kuriem Rīgas dome piešķīrusi aptuveni trešo daļu - 140 000 latus. Pārējo finansējumu veido sponsoru, sadarbības partneru, informatīvo atbalstītāju, akciju organizatoru ieguldījums. 

Gaismas festivālu «Staro Rīga» rīko Rīgas dome. Šogad festivāla organizēšanu nodrošina Eiropas kultūras galvaspilsētas rīkotāji, nodibinājums «Rīga 2014», jo «Staro Rīga» aktivitātes tiks iekļautas 2014. gada programmā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu