Pirmdien izskanējušo sākotnējo versiju par to, ka «UTAir» lidmašīna «ATR-72» avarēja tehnisku iemeslu dēļ, otrdien arī papildinājusi versija, ko Krievijas mediji nodēvējuši par «negaidītu».
Krievijas mediji vēsta par kādu negaidītu aviokatastrofas iemeslu versiju
Kā Krievijas medijiem pastāstījis bijušais aviokompānijas darbinieks un aviopārvadātāju arodbiedrības vadītājs Aleksandrs Krivolapovs, vietējam personālam nav pietiekamas kvalifikācijas, lai varētu pamanīt un likvidēt nopietnus defektus.
Krivolapovs izvirza interesantu traģēdijas iemeslu versiju - aviokompānija taupības nolūkos arvien vairāk izmanto ārzemēs bāzētu uzņēmumu pakalpojumus. Viņš apgalvo, ka gandrīz visas «UTAir» lidmašīnas reģistrētas «avioofšoros» - valstīs, kur izmaksas ir lētākas.
Lidmašīna, kura pirmdien traģiski avarēja īsi pēc izlidošanas no Tjumeņas lidostas, laupot vairāk nekā 30 cilvēku dzīvību, reģistrēta Bermudās.
«Krievijā ir tikai formālā puse - angliski aizpildīt gaisa kuģa borta žurnālu un izsekot, lai ekipāžas galva tur neierakstītu kādu defektu,» stāstījis bijušais uzņēmuma darbinieks.
Viņš apgalvo, ka arī ārzemēs reģistrētie gaisa kuģi nevarot izbēgt no Krievijas speciālistu pārbaudēm, tomēr «UTAir» esot atradis veidu, kā «sarunāt».
Krivolapovs apgalvo, ka kompānija ne reizi vien ļāvusi veikt reisus lidmašīnām ar tehniskiem bojājumiem.