Šodienas redaktors:
Eva Gaigalniece
Iesūti ziņu!

«BTA»: Piecas reizes pieaug apdrošināto mopēdu un motorolleru skaits

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Reuters/Scanpix

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka kopš obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļa apdrošināšanas (OCTA) likuma grozījumu stāšanās spēkā pagājušā gada oktobrī, kas paredz obligāto apdrošināšanu arī mopēdu klases transporta līdzekļiem ar motora tilpumu līdz 50 cm3, šo, ar OCTA apdrošināto, braucamo skaits pieaudzis piecas reizes. Īpaši straujš pieprasījuma pieaugums pēc OCTA vērojams jau kopš februāra, kad cilvēki sāka gatavoties aktīvai mopēdu un motorolleru sezonai. OCTA polišu iegāde, salīdzinot šā gada februāri un martu, pieaugusi par 277%, bet, salīdzinot martu un aprīli, - par 189% jeb gandrīz trīskāršojusies.

Latvijas transportlīdzekļu reģistrācijas dati liecina, ka uz šā gada 1.maiju mopēdi un motorolleri (līdz 50 cm3) bija reģistrēti par 3891 vienību vairāk nekā motocikli, kurus līdz šim uzskatīja par otru populārāko individuālo transporta līdzekli pēc vieglajām automašīnām. Motorolleri savu popularitāti pilsētnieku vidū iekarojuši kā videi draudzīgs un ērts transportlīdzeklis.

Velta Dzene, «BTA Insurance Company» SE OCTA risku parakstītāja: «Mopēdi un motorolleri lielākoties tiek izmantoti, lai pārvietotos pilsētas robežās, tādejādi atvieglojot to īpašniekiem pārvietošanos sastrēgumu laikā. OCTA apdrošināšana zināmā mērā nostiprina šo transportlīdzekļu un to vadītāju pilntiesīga satiksmes dalībnieka statusu - gan ar tiem pašiem pienākumiem, gan tiesībām kā pārējiem. Līdz ar to tagad viņi var justies daudz drošāk, jo ir apdrošinātājs, kas pēc iespējamā nelaimes gadījuma aizstāvēs sava klienta intereses. Līdz šim nereti, lai arī mopēda vai motorollera vadītājs ir bijis cietušais, pēc negadījuma viņš tiek atzīts par vainīgu, jo, būdams viens pret iesaistīto automašīnas vadītāju un viņa apdrošinātāju, nespēj pierādīt savu taisnību. Mēs esam atbalstījuši iniciatīvu mainīt OCTA likumu un esam gandarīti, ka tagad arī mopēdu un motorolleru vadītāju intereses būs aizstāvētas. Mēs arī aicinām autovadītājus ievērot drošas satiksmes pamatprincipus, jo mopēdu un motorolleru vadītāji uz ceļa ir salīdzinoši mazāk aizsargāti,» uzsver Dzene.

Arī motorolleru īpašnieki atzīst, ka OCTA apdrošināšana šim transporta līdzeklim bija nepieciešama jau sen.

Viens no «Vespaspiets» organizētājiem Andris Jēkabsons aicina visus satiksmes dalībniekus būt iecietīgiem un uzmanīgiem: «Arī Lietuvas medijos jau tika pievērsta pastiprināta uzmanība tam, ka motorolleru un mopēdu īpašniekiem pārvietoties pa pilsētas ielām ir daudz grūtāk nekā motocikliem - jo tie ir klusi, un autovadītājs mopēdu praktiski nevar dzirdēt. Tāpat motocikli pārvietojas ātrāk un spēj veikt sarežģītākus manevrus. Motorolleri to nevar un ir daudz miermīlīgāki.»

Jānis Spinga, pasākumu aģentūras «Chocolate Events» un motorollera īpašnieks: «Jā, ir nepieciešama OCTA apdrošināšana motorolleriem, jo arī mēs piedalāmies ceļu satiksmē. Pat tad, ja pats brauc prātīgi, tas nenozīmē, ka visi citi dara tāpat. Motorolleri jau izmanto, lai ātrāk nokļūtu no punkta A līdz punktam B un sastrēgumu laikā izlīkumotu starp automašīnām. Tādā veidā iespējams bojāt gan kādu auto, gan nepamanīt, ka kāda automašīna maina virzienu un gūt traumu. Esmu gan autobraucējs, gan pārvietojos ar motorolleri «Aprilia Habana», taču, ja ir iespējams, šobrīd priekšroku dodu pēdējam.»

Binnija Ārberga, salona «BBbinnija» un motorollera īpašniece: «Uzskatu, ka motorolleriem OCTA ir nepieciešama, jo tas ir tieši tāds pats ceļu satiksmes dalībnieks kā jebkurš cits. Motorollers un braucējs ir ļoti neaizsargāts. Turklāt Latvijā ir divas autovadītāju kategorijas - iecietīgie un neiecietīgie, - tāpēc aizsardzība ir nepieciešama. Man pašai bijis gadījums, kad autovadītājs «nogriež» ceļu un izveidojas bīstama situācija. Pati braucu ļoti kārtīgi un cenšos sevi pasargāt.»

Komentāri

Tēmas

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu