Jauns konceptauto par godu «Renault Alpine A110» 50 gadu jubilejai

FOTO: Laurent Villeron/Renault

Lai atzīmētu ikoniskās «Berlinette» 50. gadadienu, dizaina veidotājs Jans Žarsāls (Yann Jarsalle) un Koncepciju un izstāžu auto direktors Aksels Breuns (Axel Breun) atkārtoti interpretēja oriģinālā dizaina galvenos elementus, lai tos ietvertu jaunā «Renault» dizaina valodā, ko ieviesa Laurenss van der Akers (Laurens van den Acker) DEZIR konceptauto un kas drīz parādīsies kompānijas nākotnes modeļos.

Nosaukuma mantojums ir kā nacionālais dārgakmens – un tā ir pilnīga taisnība attiecībā uz «Alpine». Šī auto būtība apvieno «Renault» sporta kaislību un tehnisko izcilību. «Renault Alpine A110-50» konceptauto interpretē oriģinālā «A110» raksturīgākās dizaina iezīmes modernā un iespaidīgā veidā.

Oglekļa šķiedru virsbūvi raksturo jauna zilā nokrāsa, kas atsvaidzina un no jauna interpretē slaveno oriģinālo «Alpine Blue». Izgatavota, izmantojot «Renault Sport Technologies» pieredzi, jaunais konceptauto piepilda autosporta pasauli. Tā pārņēmusi labāko no sacīkšu «Mégane Trophy», izmantojot to pašu tehnoloģiju platformu.

«Renault Alpine A110-50» efektivitāti lielā mērā ģenerē piespiešana pie zemes. Priekšpusē bamperī noslēptais sadalītājs rada zemu spiedienu, kas rezultātā rada ievērojamu aerodinamisko piespiedējspēku. Aizmugurē izkliedētājs paātrina gaisa plūsmu zem grīdas. Tādējādi piespiešana pie zemes veido vairāk kā vienu trešdaļu no automašīnas piespiedējspēka, un atlikusī daļa nāk no noregulējama aizmugurējā spārna.

Šī gaisa plūsmas izpēte un dizains vadījās pēc izskaitļotās šķidrumu dinamikas (CFD), izcilu sasniegumu tehnoloģijas, kas īpaši tika izmantota F1. CFD ietver šķidrumu kustību vai to ietekmju izpēti, digitāli atrisinot vienādojumus, kas vada šķidrumu. Šo tehniku izmantoja galvenokārt, lai precīzi noregulētu jaunā «Mégane Trophy» aerodinamiku un veiktu izturēšanās izpēti kā gaisa plūsmas funkciju.

Jaunā «Renault» konceptauto motortelpā atrodas 3,5 litru 24-vārstu 400zs V6 dzinējs, kas piemontēts aizmugures vidusdaļā. Ieplūdes kolektora padeve tiek nodrošināta ar jaunu, jumtā iemontētu gaisa ieplūdi. Šī attīstība paplašina motora jaudas diapazonu ar papildus zirgspēkiem visos dzinēja ātrumos. Motora kartēšana ir optimizēta šīm izmaiņām.

Uz augšu