1907.gada elektromobilis varēja nobraukt 340 kilometru

FOTO: commons.wikimedia.org/wiki/User:Asterion

Kopš automašīnu industrijas pirmsākumiem cilvēks ir meklējis labāku alternatīvu iekšdedzes dzinējam un pirmie elektromobiļi radās līdz ar pirmajām automašīnām.

Spilgts paraugs tam bija ASV uzņēmums «Anderson Carriage Company», kurš 1911.gadā tika pārdēvēts par «Anderson Electric Car Company». Tā pirmais elektromobilis «The Detroit Electric» tika radīts 1907.gadā un ar pilnu uzlādi tas spēja nobraukt 130 kilometrus. Dažos testos tika reģistrēti arī krietni iespaidīgāki attālumi – 340 kilometru.

Sākotnēji tika izmantoti svina akumulatori, taču no 1911 – 1916.gadam par papildus 600 ASV dolāriem varēja iegādāties «Edison» dzelzs-niķeļa akumulatoru, kas spēja palielināt nobraucamo attālumu.

Toreizējais «The Detroit Electric» attīstīja 32 km/h lielu ātrumu, kas priekš tā laika pilsētas automašīnas bija labs rādītājs. Automašīnas galvenie pircēji bija sievietes un ārsti, kuriem bija nepieciešams uzticams spēkrats, kuru varētu iedarbināt bez liekām problēmām. Toreiz lielas galvassāpes automašīnu īpašniekiem sagādāja automašīnu iedarbināšana ar «kurbuli».

Pie inovācijām tā laika elektromobilis ražošanā pirmo reizi izmantoja izliektus vējstiklus, kas palielināja aerodinamiku, taču krietni sadārdzināja ražošanas izmaksas.

20.gadsimta sākumā «Anderson Electric Car Company» tirgoja vidēji 1000 līdz 2000 elektroautomobiļu gadā.

Uz augšu