Latvijas meistari restaurējuši leģendāro «Porsche» 356.sērijas automobili

FOTO: Publicitātes foto

Viena no Baltijā profesionālākajām auto restaurēšanas darbnīcām «Riga Master Workshop» (RMW) pēc gada darba ir pabeigusi restaurēt leģendāro «Porsche» 356.

«Mūsu prasmīgo meistaru rokās 1963. gadā būvētais automobilis «Porsche 356B» ir pilnībā atguvis savu bijušo godību. Lai gan restaurācija prasīja gadu, paveiktais sniedz milzu gandarījumu,» stāsta RMW īpašnieks Māris Bebris.

Vēsturiskais spēkrats Latvijā ievests no Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV), bet pēc restaurācijas tas dosies tālāk pie laimīgā īpašnieka uz Vāciju.

Restaurācijas laikā ir atklājušies interesanti fakti. «Izrādās, ka ASV autoservisa meistari bijuši izdomas bagāti - spēkrata grīdas labošanai viņi savulaik izmantojuši saplacinātas «Coca-Cola» bundžiņas, kas bija piekniedētas pie grīdas,» pastāstīja RMW īpašnieks. Savukārt braucamrīka ventilācijas sistēmā uziets medaljons ar Dievmātes attēlu. «Darbnīcā mēļo, ka tieši tas ļāvis auto izdzīvot un atdzimt no jauna,» smejot sacīja Bebris.

«Porsche» 356 sērija ir viena no slavenākajām Vācijas autobūvētāja «Porsche» radīto modeļu klāstā. Sportiskie un funkcionālie auto «vectētiņi», kas tapa pagājušā gada 50.-60.gados, mūsdienās iemantojuši stila ikonas statusu.

Mūsdienās tūkstošiem citu «Porsche» īpašnieku joprojām uztur dzīvu sportisko 356.sērijas modeļu leģendu - viņi ir saglabājuši savas automašīnas un regulāri ar tām piedalās dažādos auto entuziastu pasākumos.

Laika posmā no 1948. līdz 1965. gadam izgatavoja apmēram 76 tūkstošus «Porsche 356» eksemplāru. Jau 50.gadu sākumā 356. modelis savas aerodinamikas, vadāmības un izcilās izgatavošanas kvalitātes dēļ bija ieguvis lielu atpazīstamību auto cienītāju vidū abos Atlantijas okeāna krastos. Savulaik tā pārdošanas cena ASV bija aptuveni 4000 ASV dolāru - par šādu naudu varēja iegādāties, piemēram, arī daudz ietilpīgāko un komfortablāko «Cadillac».

«Porsche 356» pamatkonstrukcija, kas balstīta uz nesošās virsbūves izmantošanu ar aizmugurē novietotu gaisa dzesēšanas ar augšvārstu gāzu sadales mehānismu, centrālo sadales vārpstu, 4-cilindru boksermotoru palika nemainīga visu 356. modeļa ražošanas laiku. Ieviestie uzlabojumi bija galvenokārt evolucionāri un funkcionāli pretstatā mākslīgi veidotām stila izmaiņām.

Uz augšu