F1 izlaiž no pudeles riepu džinu (13)

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: R. Oliņš/Apollo

Nevienam vairs nav jaunums, ka šajā sezonā daudzas F1 komandas ir neapmierinātas ar «Pirelli» ražotajām riepām. «Red Bull» komandas īpašnieks Dītrihs Matešics jau paguvis izteikties, ka F1 vairs nav autosacīkstes, jo formulas nevar pilnībā izmantot savu potenciālu, bet tā vietā nākas koncentrēties uz riepu taupīšanu. Tieši problēmas ar riepām sezonas sākumā visvairāk ietekmējušas «Red Bull» un, jo īpaši, «Mercedes» rezultātus.

Taču jāatgādina, ka jauno riepu struktūra un gumijas sastāvs bija zināms jau 2012. gada 1. septembrī un komandas to ņēma vērā, būvējot spēkratus jaunajai sezonai. Kā redzams, tas neliedza «Lotus» un «Ferrari» uzbūvēt atbilstošas formulas, jo Kimi Raikonens uz pjedestāla kāpis jau četras reizes, bet Alonso izcīnījis divas uzvaras, turklāt, ja ne citas problēmas, arī Malaizijā un Bahreinā spānis būtu cīnījies par augstām vietām.

Lai arī ko domātu komandas, «Pirelli» paziņoja, ka jau no Kanādas «Grand Prix» izcīņas, tiks izmantotas jaunas riepas, kurām būs šīs sezonas riepu struktūra, bet pagājušās sezonas gumijas sastāvs. Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) uz to reaģēja zibenīgi un steidzās paziņot, ka nekādas izmaiņas netiks veiktas, jo tas būtu noteikumu pārkāpums. Izmaiņas varētu tikt veiktas vienīgi drošības apsvērumu dēļ.

Līdz Kanādas Lielās balvas izcīņai atlikušas tikai divas nedēļas, taču joprojām nav droši zināms, ar kādām riepām būs jāstartē. Jau tagad izskan viedokļi, ka riepu problēmas Pirmo formulu pārvērtušas par ekoralliju, bet «Red Bull» vadītājs Kristiāns Horners uzsver – viņa komandas formulas šobrīd izmanto tikai 70% no to potenciāla.

Uz šī fona eļļu ugunij sestdienas vakarā pielēja informācija, ka pēc Spānijas «Grand Prix» izcīņas «Mercedes» piloti Lūiss Hemiltons un Niko Rosbergs testējuši «Pirelli» riepas, kuras, iespējams, tiks izmantotas Kanādā. Tādējādi ir pārkāpti noteikumi, kuros rakstīts, ka testus nedrīkst veikt ar šīs vai pagājušās sezonas formulām, kā arī riepām, kuras var tikt izmantotas vēl šajā sezonā.

«Red Bull» un «Ferrari» jau iesnieguši protestu, kas gan, visticamāk, neietekmēs Monako Lielās balvas izcīņas rezultātus. Arī Marks Vēbers jau paziņojis, ka diez vai Barselonas riepu testi jūtami veicinājuši Niko Rosberga uzvaru Montekarlo ielās. Taču jautājums ir par ko citu – kādēļ šis fakts tika turēts slepenībā līdz pat sestdienas vakaram?

Nav jau tā, ka Barselonā pēc sacensībām bija palikušas tikai «Mercedes» formulas un divi piloti. Turklāt «Mercedes» komandā ir pieci (!) bijušie F1 komandu tehniskie direktori – pēc 1000 km gariem riepu testiem jau nu vajadzētu prast veiksmīgāk izmantot riepas.

Piebildes vērts ir arī «Pirelli» sporta direktora Pola Hemberija paziņojums, ka ir pienācis pēdējais brīdis, lai noslēgtu līgumu uz 2014. gadu, jo pretējā gadījumā ražotājs nepaspēs nodrošināt komandas ar riepām nākamajai sezonai.

Šobrīd šķiet, ka Pirmā formula ir izlaidusi no pudeles riepu džinu, un dabūt viņu atpakaļ pudelē pagaidām neizdodas.

Komentāri (13)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu