/nginx/o/2018/07/20/10951314t1h5f45.jpg)
Cīņa ar vējdzirnavām - tā varētu raksturot kādas sievietes mēģinājumus saņemt kompensāciju par zaudējumiem pēc tam, kad, viņasprāt, nekvalitatīva remonta dēļ uzsprāga automašīnas dzinējs.
Apdrošināšanas kompānija «Baltijas apdrošināšanas nams» speciālistu atzinumu par bojājuma iemesliem sauc par absurdu un norāda - bojājums dzinējā radies, mašīnai nolietojoties. Tikmēr tiesībsargājošās iestādes atzīst, ka sievietei palīdzēt nevar un vienīgais risinājums - vērsties ar prasību tiesā, vēsta Latvijas Televīzijas raidījuma «Panorāma».
Dairas vadītais auto pirms vairāk nekā gada iekļuva ceļu satiksmes negadījumā, pēc kura viņa vērsās pie sava apdrošinātāja «Baltijas apdrošināšanas nams», lai tas segtu remonta izdevumus.Servisu, kurā labot automašīnu, toreiz noteica pats apdrošinātājs, bet veiktais remonts vairākkārt tika atzīts par nekvalitatīvu un tikai pēc pusgada ar piekto reizi auto beidzot tika salabots pienācīgi jau citā servisā.Vēl pēc pusgada, Dairai tumšā ziemas vakarā braucot pie stūres, automašīnas dzinējs pēkšņi sāka darboties uz pilnu jaudu un vairs nebija apturams.
«Tas notiek pa pretējo joslu, automašīnu vairs nevar ne apturēt, ne savaldīt. Tur ir nenormāla skaņa, mirgo viss iespējamais un tad ir liels sprādziens un automašīna iekšēji uzsprāgst,» stāsta sieviete.Tā kā dzinēja sadegšana nav KASKO negadījums, tad mašīna aizvesta uz neatkarīgu servisu.Tajā auto dzesēšanas sistēmā atrasts svešķermenis, kas, kā norādīts auto defektācijas aktā, tur varējis nonākt iepriekšējo remontu laikā.
Uz Dairas lūgumu apdrošinātājiem izmaksāt kompensāciju, jo bojājums radies iepriekš nekvalitatīvi veikta remonta dēļ «Baltijas apdrošināšanas nams» atbildēja noraidoši, uzsverot, ka nevar paļauties uz neatkarīga autoservisa speciālistu atzinumu.Turklāt tajā minēto iemeslu dēļ dzinējs neesot varējis aizdegties. Apdrošinātājs arī norāda, ka pēc remonta auto nobraucis 15 000 kilometru un izgājis tehnisko apskati, kurā, veicot atgāzu dūmakainības pārbaudi, problēmu, ja tāda bija, vajadzēja konstatēt. Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) gan skaidro, ka šādi gadījumi ir kā laimes spēle - lauska varēja nosprostot cauruli kā pēc 50, tā 50 000 kilometru.
«Baltijas apdrošināšanas nams» uzsver, ka bojājums radies, automašīnai nolietojoties, gan piebilstot, ka sadarbību ar auto remontuzņēmumu SIA «Apriore» pārtraucis tieši nekvalitatīvi veiktu remontu dēļ.Daira pēc palīdzības vērsusies gan Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, gan citās tiesībsargājošajās iestādēs, bet visur norādīts, ka vienīgais risinājums ir tiesa.Cerības salabot auto viņa jau ir atmetusi un mašīnu par lūžņu cenu pārdevusi.