«Vide un dzīvesveids būtiski ietekmē autovadītāju braukšanas paradumus. Pilsētvidē, kur dzīves ritms ir straujāks, mobilais tālrunis ir viens no būtiskākajiem faktoriem, kas novērš autovadītāju uzmanību, tā apdraudot savu un citu ceļu satiksmes dalībnieku drošību. Taču aptauja rāda, ka bieži autovadītāju uzmanību laupa arī pašu izklaidība. Tā kā dažādi ceļu satiksmes negadījumi vai citas ķibeles ar auto notiek gana bieži, autovadītājiem būtu vērts laikus parūpēties par savu un sava spēkrata drošību, izvēloties auto apdrošināšanu ar tādu risku segumu, kas vislabāk atbilst attiecīgajiem braukšanas paradumiem,» saka «Swedbank P&C Insurance» Latvijas filiāles vadītājs Pēters Kabūns.
Ja tālrunis vienlīdz bieži kaitē gan sieviešu (39%), gan vīriešu (40%) autovadītāju modrībai uz ceļa, tad daži uzmanības šķēršļi vairāk dominē vīriešu vidū, savukārt sievietēm - pavisam citi.
Tā vīrieši (33%) sešpadsmit reizes biežāk nekā sievietes (2%) norāda, ka viņu uzmanību no ceļa novērš izskatīga pretējā dzimuma pārstāve, kas pārvietojas pa gājēju ceļu. Tāpat vīriešu autovadītāju uzmanību biežāk laupa miegainība (34% pretstatā 23% sieviešu), reklāmas stendi (10% pretstatā 3% sieviešu) un cita autovadītāja luksus klases automašīnas (9% pretstatā 4% sieviešu).
Savukārt sievietes, lai gan kopumā sakās esam mazāk pakļāvīgas dažādiem «uzmanības zagļiem» (24% sieviešu un tikai 14% vīriešu norādījuši, ka viņu uzmanību auto vadīšanas laikā nekas nenovērš), vienlaikus arī biežāk atzīst, ka koncentrēties auto vadīšanai mēdz traucēt automašīnā esošie bērni (19% pretstatā 9% vīriešu), kā arī dažādi slimību simptomi (24% pretstatā 17% vīriešu).
Zīmīgi, ka 18% respondentu norāda - viņu kā autovadītāju uzmanību līdz šim vēl nekas nav novērsis.
«Swedbank» autovadītāju aptauja veikta 2014.gada aprīlī, aptaujājot 513 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos.