/nginx/o/2018/07/20/10992352t1h87a0.jpg)
Eiropas Savienības (ES) fondu atbalstītais projekts «Bike Intermodal» ir izstrādājis jaunu salokāmā divriteņa prototipu, kas sver tikai 7,5 kilogramus, darbojas uz elektromotoru un salocīts ietilpst 50x40x15 centimetrus lielā kastē, «Apollo» uzzināja ES pārstāvniecībā.
Velosipēdu var vienkārši uzglabāt, pārvadāt vai arī nolikt restorāna, bāra vai kinozāles stūrī. Tā detaļas ir pilnībā otrreiz pārstrādājamas, kas nozīmē, ka viss divriteņa dzīves cikls no ražošanas līdz lietošanai un pat pārstrādei ir dabai draudzīgs.
Salokāmie riteņi var viegli iekļauties satiksmes plūsmā ar mašīnām un sabiedrisko transportu, tie ir parādījušies kā arvien svarīgāks instruments, ar kuru atvieglot pārvietošanos pilsētvidē. Katru gadu tiek saražoti apmēram 135 miljoni divriteņu, no kuriem salokāmie sastāda aptuveni 2%.
«Bike Intermodal» divritenis pāriet no tipiskās divriteņu nozares uz motorizēto transporta līdzekļu nozari. «Mēs esam pilnveidojuši divriteņa izturīgumu, ierobežojot detaļu daudzumu un lietojot visizturīgākos un vienlaikus vieglākos materiālus, piemēram, magnēziju. Katra detaļa ir pārbaudīta, pārstrādājama, kā arī ražošanas process ir pārbaudīts. Šis process ir vērsts uz kvalitātes kontroli, iespējamību sekot līdzi produkta dzīves ciklam, domājot par apkārtējo vidi, » uzsver Alesandro Belli (Alessandro Belli) no «Tecnologie Urbane», kas ir viens no projekta galvenajiem partneriem, un ir «Bike Intermodal» jaunās kompānijas dibinātājs.
Pārveidojamā divriteņa kodols ir iepriekšēji rūdīts rāmis, kas atveras un aizveras kā lidaparāta šasija, veidots no lietā alumīnija vai magnēzija un burāšanai piemērotām trosēm. Jaunā kompānija izvērtē arī grafīta lietošanas iespējas nākotnē, lai vēl vairāk stiprinātu rāmi un padarītu to vieglāku.
Īpaši izstrādātais motors, kuru attīstījis projekta partneris «Maxon Motors» (no «Braun» grupas), uzlabo pārvietošanos, nepievienojot pārmērīgu svaru. Pat ar motoru divriteņa svars ir puse no salīdzināma salokāmā divriteņa svara, kuram nav papildus motora, un aizņem piektdaļu no līdzīga divriteņa aizņemtās platības.
«Bike Intermodal» pētniecības projekts saņēma 1,58 miljonus eiro no Eiropas Savienības pētniecības fondiem. Kopš projekta pabeigšanas kompānija turpinājusi optimizēt divriteņa dizainu un ražošanas procesu, un tagad tai ir gatavs produkts, kas var nonākt tirdzniecībā.
««Bike Intermodal» ir tāda inovācija, kuru mums vajadzētu biežāk redzēt Eiropā, lai uzlabotu dzīves kvalitāti un ekonomisko konkurētspēju. Viens no mūsu pētniecības un inovācijas programmas «Apvārsnis 2020» galvenajiem mērķiem ir dabūt tādas lieliskas idejas kā šī - no laboratorija uz tirgu. Jo vairāk inovatīvu kompāniju mums ir, jo labāk būs Eiropas ekonomikai.» uzsver inovācijas un zinātnes komisāres Moires Gēgenas-Kvinnas (Mįire Geoghegan-Quinn) pārstāvis Maikls Dženings (Michael Jennings).