Skip to footer
Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Būtisks brīdinājums visiem «Swedbank» klientiem (70)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto

Vairāki «Swedbank» klienti ir saņēmuši krāpnieciskus viltus e-pastus it kā bankas vārdā ar lūgumu sinhronizēt savas internetbankas kodu kartes, noklikšķinot uz saites, kurā pēc tam tiek lūgts ievadīt internetbankas kodu kartes paroles. Nekādā gadījumā to nedarīt un par šādiem e-pastiem informēt banku. 

Kā skaidro «Swedbank» ārējās komunikācijas vadītāja Vineta Savicka, šis ir pasaulē izplatīts krāpšanas veids, ko sauc par «phishing» jeb «pikšķerēšanu», kad ar viltus vēstulēm it kā bankas vai kādas citas iestādes vārdā cenšas maldināt cilvēkus un uzzināt viņu konfidenciālos datus.

Banka pārbauda šo gadījumu.

«Paldies klientiem par modrību, un vēlreiz atgādinām, ka banka nekad nelūgs klientam ievadīt visus kodus no internetbankas kodu kartes.

Kā rīkoties, ja saņēmāt e-pastu ar lūgumu sniegt kartes vai internetbankas informāciju?

Jebkuru šaubu vai aizdomu gadījumā nekavējoties sazinieties ar banku, lai pārliecinātos par e-pasta autentiskumu. Atcerieties galveno finanšu drošības internetā likumu: banka nekad nezvanīs, nesūtīts e-pastu un nelūgs no klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai.

Nekādā gadījumā nedrīkst sūtīt pa e-pastu vai teikt pa telefonu šādus datus:

  • internetbankas parole;
  • kodu kartes vai kalkulatora pilnie numuri;
  • kartes numurs;
  • kartes derīguma termiņš,
  • PIN kods,
  • kā arī CVV2 kods jeb trīs ciparu kods, kas atrodas kartes aizmugurē baltā laukumā, blakus parakstam.

To var salīdzināt ar situāciju, kad uz ielas pienāk cilvēks, kurš uzdodas par bankas darbinieku un lūdz nosaukt mājas adresi (lietotāja numuru) un iedot mājas atslēgu (paroli un kodus).

Viltus vēstuļu saturs:

Variants 1

From: Swedbank swedbank@xxx.yy <- beigu domēns xxx.yy tiek mainīts

To:

Labdien vārds/uzvārds,

Mums neizdevās jūs sazvanīt uz tālruņa numuru xxxxxxx.

Lūdzam jūs steidzami sinhronizēt internetbankas kodu karti, pretējā

gadījumā pieeja internetbankai tiks bloķēta.

Lai uzsāktu kodu kartes sinhronizāciju, lūdzu sekojiet zemāk esošajai

saitei, http://ib.swedbank.lv.XXX.YY/random/ <- saites beigas mainītas

Variants 2:

From: Swedbank swedbank@xxx.yy <- beigu domēns xxx.yy tiek mainīts

To:

Labdien vārds/uzvārds,

Sakarā ar uzlabojumiem Swedbank internetbankā lūdzam jūs sinhronizēt savu kodu

karti ar jauno internetbankas versiju.

Lai turpmāk pilnvērtīgi varētu izmantot Swedbank internetbanku, kodu kartes

sinhronizācija ir obligāts process.

Lai uzsāktu kodu kartes sinhronizāciju, sekojiet zemāk esošajai saitei,

http://ib.swedbank.lv.XXX.YY/random/  saites pašas beigas izmainītas

Ar cieņu,

<Izdomāts darbinieka vārds/uzvārds>

Privāto klientu apkalpošana

Komentāri (70)
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu