2015. gads izskan Latvijas teātros un žurnālā «Teātra Vēstnesis»

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes foto

Aizvadītā gada nogalē klajā nācis jaunākais izdevuma «Teātra Vēstnesis» numurs, kas ļaus uz brīdi vēl pakavēties pēdējo mēnešu būtiskākajos notikumos Latvijas, Baltijas, pasaules teātrī.

Līga Ulberte un Maskavas Lielā teātra redaktore, baleta kritiķe Varvara Vjazovkina aplūko smalko un jūtīgo Mihaila Barišņikova sastapšanos ar Josifu Brodski dzejā uz JRT skatuves, Mārīte Gulbe raksta par Reiņa Suhanova mērķtiecīgi īstenoto Raiņa un Aspazijas dzejas triloģiju Valmieras drāmas teātrī, Deniss Hanovs un Maija Uzula-Petrovska no literatūrzinātnes un teātra skatupunkta iedziļinās Latvijā pirmoreiz iestudētajā Mihaila Bulgakova suģestējošajā romānā «Meistars un Margarita», ar ko savu profesionālo varēšanu un cilvēcisko pieredzi pārbaudījuši daudzi pasaules lielie režisori, nu – Indra Roga Valmierā. Valda Čakare analizē Džilindžera šīssezonas darbus Liepājā un Dailē, Edīte Tišheizere – «Avantūrista grēksūdzi» Nacionālajā teātrī, savukārt Ieva Rodiņa operatīvi analizējusi jaunākās pirmizrādes – Viestura Meikšāna «Vilki un avis» Liepājā un Vladislava Nastavševa iestudēto «Melno spermu» ĢIT.

Aktuāla ir arī Maijas Svarinskas veidotā numura intervija ar aktrisi Rēziju Kalniņu, kas Nacionālajā teātrī iestudējusi Viktora Igo izcilo romānu «Cilvēks, kas smejas», balansējot uz robežas starp Igo laika morāli un 21. gadsimta mākslas atteikšanos no didaktikas. Šai pašā sakarā Linda Ģībiete portretējusi NT jauno aktieri Kasparu Aniņu, kurš izrādē spēlē Gvinplēna lomu. Rubrikā «Jaunie teātrī» arī saruna ar Krievu teātra aktrisi Jūliju Berngardti.

Numura tēma ir provocējoši atvērta un turpināma – Latvijas teātra, scenogrāfijas, kritikas un dejas SKOLA. Vai tāda vispār ir? Ja nav, tad kādi ir kritēriji teātra mākslas vērtēšanai ne tikai teorētiķu, bet arī praktiķu vidē? Ja ir, tad kāpēc mēs vienu un to pašu parādību vērtējam tik dažādi? Tēmā lasāma Pētera Krilova saruna ar Andri Freibergu un otra – ar žurnāla galveno redaktori Edīti Tišheizeri, kā arī laikmetīgās dejas skolotājas Olgas Žitluhinas portrets, kura allaž grib būt opozīcijā, lai būtu Māksliniece.

Unikāls materiāls ir rubrikā «Vārds teātra cilvēkiem», kur līdzās Aldas Briedes un Jūlijas Ločmeles pārdomāma lasāma režisores un aktrises Indras Rogas atklātā vēstule visiem, kas rakstīja par «Meistaru un Margaritu» presē, «nenolasot» precīzi izrādē iekodēto vēstījumu.

Rubrikā «Ārzemju teātris» – par Kristiana Smeda jaunāko izrādi Helsinkos, Margaritas Ziedas reportāža par notiekošo Berlīnē, savukārt rubrikā «Baltijas pieredze» – par Ādolfa Šapiro iestudēto M. Keiva lugu «Atgriešanās pie tēva» Tallinas Pilsētas teātrī un Valtera Sīļa iestudēto J. Baloža «Mežainis» Kauņā.

Rubrikā leģenda pieminam un godinām šogad mūžībā aizgājušo aktieri, režisoru un stāstnieku Kārli Pamši.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu