/nginx/o/2018/07/30/11110270t1h98e7.jpg)
Saņemot sūdzības no iedzīvotājiem par prusakiem sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumos, kuri izvietoti tirdzniecības centrā «Spice», Pārtikas un veterinārā dienesta inspektori veica pārbaudes, kuru gaitā atklāja, ka šī problēma ir aktuāla ne tikai tirdzniecības centrā esošajos ēdināšanas uzņēmumos, bet tirdzniecības centrā kopumā.
Pārtikas un veterinārā dienesta Rīgas pilsētas pārvaldes vadītāja Ina Šubina pastāstīja, ka inspektori ēdināšanas uzņēmumos insektus nekonstatēja.
Tomēr, pārbaudot dokumentus, kuros firmas, kas nodrošina dezinsekciju tirdzniecības centrā, fiksē gan situāciju uzņēmumā, gan veiktos dezinsekcijas pasākumus, ir redzams, ka insekti ir konstatēti un tirdzniecības centrs sadarbībā ar tajā izvietotajiem uzņēmumiem jau kopš decembra beigām dara visu, lai problēmu likvidētu.
Tā kā prusaks ir kukainis, kas ilgi var iztikt bez ēdamā un ūdens, dezinsekcija ir jāveic regulāri un ilgstoši – efekts būs pēc aptuveni četrām nedēļām. Tirdzniecības centrs un pārbaudītie ēdināšanas uzņēmumi to arī dara.
Pārtikas un veterinārā dienesta pārstāve Ilze Meistere sacīja, ka viena no sūdzībām par prusakiem «Spicē» ir saistīta ar sociālajos tīklos ievietoto video, kurā redzama prusaka skriešana gar «Lido» ēstuvē izvietotajiem ēdieniem.
Savukārt AS «Lido» Kvalitātes un sortimenta attīstības daļas vadītāja Gunita Daine apgalvoja: «Mūsu uzņēmumā vislielāko uzmanību pievēršam gan produktu, gan apkalpošanas kvalitātei. Tāpat katru dienu veicam kvalitātes pārbaudes. Lido ir noslēgts līgums ar deratizācijas un dezinsekcijas uzņēmumu, kas sniedz regulārus kaitēkļu apkarošanas pakalpojumus, un regulāri notiek apsekošana. Mūsu restorānos tāda situācija nav pieļaujama, par ko atvainojamies klientiem.»
Daine apgalvo, ka pēc sociālajos tīklos publicētā video saņemšanas operatīvi tika īstenota lielā apstrāde, tostarp ģenerālā tīrīšana visos cehos kopā ar dezinsekcijas un deratizācijas pasākumiem, un kaitēkļi virtuvē nav novēroti. «Cieši sadarbojamies ar tirdzniecības centru un šādus pasākumus turpināsim veikt pastiprinātā režīmā, darot visu iespējamo, lai pārliecinātos, ka līdzīgi gadījumi mūsu restorānā netiek pieļauti.»
Tirdzniecības centra «Spice» tehniskais direktors Oskars Antāns norādīja, ka tirdzniecības centrs sadarbojas ar Pārtikas un veterināro dienestu, «Lido» un citiem nomniekiem, veicot intensīvus dezinsekcijas pasākumus, lai tuvākajā laikā pilnībā likvidētu problēmu.