Rūsa un nogruvumi - cik droši ir mūsu ikdienā lietotie tilti?

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Evija Trifanova/LETA

Tilta sabrukšana Itālijā visā pasaulē raisījusi pastiprinātas bažas un interesi par tiltu un tuneļu drošību katrā valstī. Cik droši ir Latvijas un Rīgas tilti, kuriem pāri braucam katru dienu?

Par jebkuru būvi, tāpat arī par tiltiem, atbildīgi ir to īpašnieki. Latvijā vairākums tiltu pieder vai nu valstij, vai pašvaldībām. Katru gadu tiek veiktas tiltu inspekcijas, inženieri novērtē tiltu galvenās konstrukcijas, apzina bojājumus un defektus, kas ietekmē būves nestspēju un satiksmes drošību, kā arī defektus, kas attīstoties var palielināt uzturēšanas izdevumus un ietekmē tilta izskatu.

Arī Latvijā ir tilti, kuru tehniskais stāvoklis novērtēts kā ļoti slikts

Foto: «Apollo»

Šogad tiltu remontiem no valsts budžeta atvēlēti nepilni 8 miljoni eiro. Tilti tiek remontēti arī ES fondu finansētajos ceļu būves projektos. Kopumā būvdarbi šogad notiek uz 33 tiltiem. No tiem septiņi tiek pilnībā pārbūvēti, savukārt pārējie tiek atjaunoti, bet trīs - aizvietoti ar dzelzsbetona caurtekām.

Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange norādījis, ka bieži vien kādu tilta problēmu neizdodas novērst jau pašā sākumā, nepietiekamu līdzekļu dēļ. Tāpēc arī ar laiku stāvoklis kļūst sliktāks.

Foto: Paula Čurkste/LETA

"Tas ir tiltu vecums un nepietiekamā finansējuma dēļ uzkrājušies neizdarītie darbi. Latvijā ir ļoti daudz tiltu, kas būvēti pagājušā gadsimta 60. un 70. gados. Tie ir dzelzsbetona tilti, kurus ietekmē gan korozija, gan tas, ka tajos nav savlaicīgi ieguldīts, nav veikts remonts. Tās ir divas galvenās lietas, kas apdraud tiltu stāvokli."

Un šogad patiešām ķibeles piemeklēja vairākus Rīgas tiltus.

Foto: «Apollo»

Aplūko visus Vanšu tilta nobrukušo konstrukciju attēlus:

Foto: «Apollo»

Aplūko visus Zemitāna tilta bojāto konstrukciju attēlus:

Savukārt par sagruvušo Dženovas autostrādes tiltu, jau pirms četriem gadu desmitiem brīdinājis itāliešu inženieris Rikardo Morandi, kas pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados to projektējis. Viņš uzsvēris, ka tiltam nepieciešama pastāvīga apkope, un norādījis, ka tam jau novērojams "labi pazīstamais betona virsmas ķīmiskās izturības zudums".

Aplūko visus sabrukušā Dženovas tilta attēlus:

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu