Blogeru un influenceru asociācija pievienojusies pretkrāpšanas kustībai #Atkrāpies

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Natalia Seliverstova/Sputnik/Scanpix

Blogeru un influenceru asociācija pievienojusies pretkrāpšanas kustībai #Atkrāpies, lai atbalstītu tā dēvētos viedokļu līderus jeb influencerus, blogerus un emuāristus godīgā biznesa veidošanā internetā, aģentūru LETA informēja Blogeru un influenceru asociācijas dibinātāja Maija Armaņeva.

Viņa uzsvēra, ka asociācija iestājas pret visu veida krāpšanām, tostarp nopirktiem sekotājiem, līgumu neslēgšanu un nespēju izrakstīt rēķinu, kā arī citām neprofesionālas darbības izpausmēm.

"Krāpšana ir nepieņemama ne tikai no ētikas viedokļa, bet arī objektīvu iemeslu dēļ, piemēram, saskaņā ar mobilās lietotnes Instagram algoritmiem nopirkti sekotāji neļauj īstiem cilvēkiem ieraudzīt publikāciju, kas viņus varētu interesēt," atzīmēja Armaņeva.

Asociācijas dibinātāja norādīja, ka organizācijas mērķi un uzdevumi pilnīgi atbilst idejai, ko pauž kampaņa #Atkrāpies.

Tāpat Armaņeva atzīmēja, ka krāpšana izkropļo ietekmētāju tirgu.

"Dažkārt uzņēmumi sadarbojas ar emuāristiem, kam ir aptuveni 70% nopirktu sekotāju - robotu. To var izskaidrot tikai tādējādi, ka zīmoli nav līdz galam izpētījuši šī tirgus nianses un tā emuārista produktivitātes koeficientu, ar kuru sadarbojas," skaidroja Armaņeva.

Vienlaikus komunikācijas aģentūras A.W.Olsen&Partners projektu vadītāja Baltijas valstīs Marija Vorkule komentēja, ka, zīmolam izvēloties sev patīkamo influenceri, pamatojoties uz viņa sekotāju skaitu un neiedziļinoties auditorijas analīzē, dot priekšroku personai, kam ir daudz nopirktu robotu.

"Tādējādi tā ir "vējā izmesta" nauda, jo reklāma tiks parādīta nevis īstiem cilvēkiem, bet robotiem. Turklāt ar to ir nopelnījis blēdis, nevis godīgs emuārists, kam īstu sekotāju ir pat vairāk nekā blēdīgajam ietekmētājam," teica Vorkule.

Viņa papildināja, ka arī ar to ir jācīnās, lai tirgus tiktu atbrīvots no viltus ietekmētājiem un negodprātīgiem emuāristiem.

Blogeru un influenceru asociācija dibināta 2018. gada 5. novembrī, tā apvieno nozares profesionāļus, kā arī iesācējus emuāristus, kuru darbība atbilst augstiem kvalitātes standartiem un profesionālās ētikas normām.

Asociācijas mērķis ir apvienot un informēt emuāristus un sabiedriskās domas veidotājus par aktuālām tendencēm, konsultēt juridiskos jautājumos, uzraudzīt kvalitātes standartu un ētikas normu ievērošanu, kā arī palīdzēt reklāmdevēju meklējumos.

#Atkrāpies! ir pretkrāpšanas kustība, kurā apvienojušās Latvijas valsts pārvaldes iestādes, kas cīnās pret krāpniecību dažādās jomās un izpausmēs, kā arī visi Latvijas iedzīvotāji un organizācijas, kas iestājas pret negodīgām darbībām.

Pērn kampaņā, kas tika veltīta kontrabandas ierobežošanai un novēršanai, apvienojās vairāk nekā 20 valsts pārvaldes institūcijas un sadarbības partneri apvienojās. Šogad kampaņa notiek otro reizi un to atbalstītāju un sadarbības partneru loks ir paplašinājies, tajā iesaistoties jau vairāk nekā 60 valsts pārvaldes institūciju uzņēmumiem un nevalstiskajām organizācijām.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu