Latvijā sāk darboties elektroniskās ceļa zīmes. Kas jāņem vērā? (1)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Publicitātes attēls.

Uz Via Baltica autoceļa maršrutā no Ainažiem līdz Grenctālei uzstādītas elektroniskās mainīgās ceļa zīmes un izveidoti citi inteliģentie transporta sistēmas objekti, aģentūru LETA informēja valsts AS Latvijas Valsts ceļi (LVC) Komunikācijas daļā.

Kopumā 13 objektos uzstādītas 30 elektroniskās ceļa zīmes, no kurām četras ir ātrumu ierobežojošas zīmes kopā ar četrām brīdinājuma zīmēm un 22 ir brīdinājuma un aizlieguma zīmes.

Attēlotas tiks brīdinājuma zīmes "slidens ceļš", "uz ceļa strādā", "savvaļas dzīvnieki", "sānvējš", "nelīdzens ceļš", "bīstami", "sastrēgums", aizlieguma zīmes "braukt aizliegts", "kravas automobiļiem braukt aizliegts", kā arī ātruma ierobežojumu zīmes.

Ceļa zīmes darbojas automātiskā režīmā, vadoties pēc informācijas, ko sniedz ceļu meteoroloģiskās stacijas. Ja nepieciešams, arī LVC Satiksmes informācijas centrs var attālināti mainīt ceļa zīmes informāciju satiksmes negadījuma, sastrēguma vai remontdarbu laikā.

Elektroniskās ceļazīmes iedegsies tikai tad, kad tiks konstatēti apstākļi, par kuriem ir būtiski informēt satiksmes dalībniekus, proti, ja ir remontdarbi, apledojums, sastrēgums, sānvējš vai citi apstākļi, kas var ietekmēt satiksmi.

Ja šādi apstākļi nav iestājušies, brīdinājumi uz ceļazīmēm netiek izgaismoti un ceļazīmes darbojas nogaidīšanas režīmā.

Lai nodrošinātu stabilu un kvalitatīvu ceļa stāvokļa un meteoroloģisko informāciju, ir uzlabotas vai no jauna uzstādītas 13 ceļu meteoroloģiskās stacijas, kas nepārtraukti veic gaisa temperatūras, mitruma, nokrišņu, vēja ātruma, redzamības, ceļa seguma stāvokļa un citus ceļu uzturēšanai specifiskus mērījumus. Tālāk šos mērījumus apstrādā elektronisko ceļa zīmju vadības sistēma un ceļa zīmē tiek attēlots atbilstošais brīdinājums.

Bez mainīgajām zīmēm projekta Smart E67 laikā izveidotas arī citi inteliģento transporta sistēmu objekti, piemēram, Tūjas krustojums uz Tallinas šosejas ir aprīkots ar sensoriem, kas pamanot auto, kas tuvojas Tallinas šosejai, uz tā īslaicīgi ierobežos ātrumu līdz 70 kilometriem stundā.

Savukārt Rīgas apvedceļa (A4) un autoceļa Ulbroka-Ogre (P5) krustojumā un pie Gaujas tilta uz Ainažu šosejas (A1) ir izstādīta satiksmes negadījumu novērošanas sistēma, kas automātiski reģistrē šķērsli, lēnu satiksmi vai neikdienišķu krustojuma šķērsošanas trajektoriju, un par to ziņo Satiksmes informācijas centram.

Projekts Smart E67 tiek realizēts Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) pārrobežu sadarbības programmā Interreg Central Baltic. Vadošais partneris ir LVC, un projekts tiek īstenots sadarbībā ar Igaunijas ceļu administrāciju. Projekta laikā ceļa aprīkojums ir uzstādīts uz Via Baltica gan Latvijā, gan Igaunijā, posmā Tallina-Rīga-Bauska-Lietuvas robeža. Smart E67 kopējās izmaksas ir 2,5 miljoni eiro, no tiem 85% ir ERAF līdzfinansējums. Latvijai pieejamais finansējums ir 1,4 miljoni eiro, no kuriem 1,2 miljoni ir ERAF līdzfinansējums.

Latvijā projekts ir vērsts uz pasažieru transporta plūsmas un kravu pārvadājumu efektivitātes uzlabošanu, samazinot braukšanas laiku un paaugstinot drošību.

Komentāri (1)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu