Informācijas safabricēšanā pieķertais vācu žurnālists varētu arī būt izkrāpis ziedojumus

Klāss Relociuss.

FOTO: EVENTPRESS/GOLEJEWSKI/EPA-EFE

Vācu žurnālistu Klāsu Relociusu, kas pieķerts vismaz 14 rakstu safabricēšanā respektablajam nedēļas izdevumam "Der Spiegel", iespējams, gaida apsūdzības arī ziedojumu izkrāpšanā no saviem lasītājiem.

Kā svētdien norāda "Der Spiegel", žurnāla bijušais reportieris, kas saņēmis daudzas godalgas pētnieciskās žurnālistikas jomā, no privātā e-pasta izsūtījis lasītājiem aicinājumus ziedot viņa publikācijā aprakstītiem Sīrijas bāreņiem, uzrādot sava personiskā bankas konta numuru.

Izdevums pēdējās dienās saņēmis satrauktas vēstules no lasītājiem, kurās pieminēts šis Relociusa aicinājums.

Publikācija, kurā bija stāstīts par diviem sīriešu bāreņiem, brāli un māsu, kam Turcijā nākas dzīvot uz ielas, žurnālā parādījās 2016. gadā vasarā, bet turku fotogrāfs, kas sadarbojās ar Relociusu, atradis rakstā būtiskas neprecizitātes.

Žurnāls norāda, ka nav zināms, cik daudzi cilvēki varētu būt ziedojuši naudu, cik ieguvis Relociuss un kas ar šo naudu tālāk noticis, bet visa informācija tiks nodota prokuratūrai

Jau ziņots, ka "Der Spiegel" trešdien šokēja mediju pasauli, atklājot, ka viens no izdevuma godalgotajiem reportieriem "izgudrojis stāstus un galvenos varoņus" vismaz 14 no 60 rakstiem, kas vairāku gadu garumā publicēti žurnālā.

Izdevums brīdināja, ka varētu būt skarti arī citi izdevumi, kuros publicējies Relociuss.

33 gadus vecais Relociuss saņēmis daudzas godalgas par pētniecisko žurnālistiku, ieskaitot CNN Gada žurnālista balvu 2014. gadā, un šomēnes pasludināts par Vācijas Gada reportieri par jaunam sīriešu zēnam veltītu rakstu.

Krāpšanās atklājusies, kad viņa kolēģim, kas ar viņu strādāja pie raksta par ASV-Meksikas robežu, radās aizdomas par dažām detaļām Relociusa izklāstā. Kolēģis galu galā sakontaktējies ar diviem avotiem, kurus Relociuss plaši citē novembrī publicētajā rakstā, un abi teikuši, ka nekad nav ar viņu tikušies.

Relociuss arī veidojis rakstus virknei citu labi pazīstamu mediju, tostarp laikrakstam "Welt" un "Frankfurter Allgemeine" svētdienas izdevumam.

Uz augšu